Jump to content

JakobS

Forumdeltagare
  • Posts

    10
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Gullspång

Profile Fields

  • Namn
    Jakob Svahn
  • Ort
    Gullspång
  • Locost-status
    Övrigt
  1. Säljer en komplett Swift GTI MKI motor med samurai låda och en ny 6puckad koppling,OBS kabelhärvan är klippt av tidigare ägare för rwd bygge OBS. 2 Lösa svänghjul följer med,ett är till samurai andra vet jag inte. Pris 3500kr Delarna finns i Mariestad, Västra götaland. Skicka ett mail vid intresse till jakobvonsvahn@hotmail.com Mvh Jakob
  2. Corolla GTI 88-89 har Bigport 4AGE 115hkr Corolla GTI 90-91 har Smallport 125hkr T50 lådan finns med 2 olika sprängkåpor, (är delbara) För både 4A(GE) och T som 2T-C/3T-C som finns i carina (78-81) tror jag. Karossbeteck. TA47. T50n tål ca 200 hästar. Corolla AE86 delar är enklast att bygga med då det passar rakt på. Men AE86 insug (för RWD bygge) passar inte rakt på en 90-91 Corolla GTI motor (Smallport). Finns adapter platta att köpa. Corolla AE86 motorer är BIGPORT. Celica Supran har inviduell bakvagn som tål över 200 hästar. 144cm bred. Celica Supra lådan(W57) tål mer än T50 lådan. Vanligt i utlandet med 4AGE 20V motorn och W57 lådan. Mvh Jakob
  3. Någon som vet hur mycket effekt som samurai lådan klarar av ?
  4. Kom att tänka på en viktig sak. Hastighetsmätaren. Uttaget för hastighetsmätaren sitter på bakaxeln på samurai om jag förstått rätt. Och jag tänker köra med Toyota axel och har då inget uttag för hastighet då det sitter på växellådan ordinärt. Någon som kan ge mig tips på hur jag löser detta. P.s sett i trådar att det har pratats om cykeldator men jag är ute efter att montera "riktiga" runda mätare i en egen gjord mätartavla.
  5. Tack så mycket för hjälpen Peter. Blir till att skaffa Samurai lådan då brodern har en xtra GTI motor som jag paxat. Jakob
  6. Corollan är från 81. sitter en 4K-C motor i den nu (för den som vet). Om jag fårstår dig rätt så ska jag ha på fördelningslådan som jag sedan som man vanligt vis gör kramar på knutkorset från samurai sedan fortsätter med min corollas kardan bakåt.? för då blir kardanen kortare än vad den är idag. om man inte tar samurai kardanen och byter bara ut sista korset mot corollans så det passar på bakaxeln ? Måste även "plugga" igen fördelningslådans uttag för "framaxeln"? mvh Jakob
  7. Hej jag är ny på forumet. Har läst runt i denna delen om Swift GTI och Samura låda som några stoppar ner i sina byggen. Har själv funderingen på att stoppa ner en GTI motor med Samurai låda i min gamla farfar räcer. Men funderar över hur det blir med kardan "infästningen" då man inte använder fördelningslådan. Är det så simpelt att det bara är att fästa kardanen i axeln som går ut i bak på växel lådan som skulle gått vidare in i fördelningslådan ? Behövs givetvis även del av samurai kardanen så det passar på lådan men tänker köra med Corollans orginal bakaxel så länge. Då det inte ska gå på bredden, bara kunna komma fram lite snabbare. Tack på förhand mvh Jakob
×
×
  • Create New...