Jump to content

Hocky

Forumdeltagare
  • Posts

    2
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

Profile Fields

  • Namn
    Håkan Johansson
  • Ort
    Åby såklart
  • Locost-status
    Locost-intresserad
  1. Kanske får ta och veva igång mitt gamla osc... Har iallafall testat med en 740 hastighetsmätare som jag monterat istället. Den funkar iallafall direkt ifrån den induktiva givaren i lådan men inte ifrån ECU. Nu så är det ju att kalibrera den. Har hittat i Australien en http://www.sideshowsperformancewiring.com....p?categoryid=21, Digital Ratio Box. Den ser ut att göra det som jag vill, alltså få rätt antal pulser. Dock är den lite dyr tycker jag, borde det inte finnas nån enkel elfa byggsats eller nåt ;) Alternativet som vore snyggast är ju att kanske förstärka upp ECU signalen då jag kan justera i ECUn istället.
  2. Håller på för fullt att slutföra min Volvo 242 projekt. Uppsättningen är denna, Volvo 242 -1975 med Chevrolet LS1 motor och T56 växellåda. http://www.hocky.se Har stött på patrull med hastighetsmätaren :( Jag tänkte att i all enkelhel ta en hastighetsmätare (VDO) ifrån en nyare Volvo 240 (passar fint efter lite mods) och koppla den direkt till hastighetsmätareutgången ifrån ECU (orginal till LS1 motorn och jag kan då programmera antal pulser osv) eller mot VSS givaren i T56 växellådan. Så enkelt var det inte... Det verkar som om signalen ifrån GM produkterna har induktiva givare eller något så att signalen är för svag eller nåt?!? Någon som vet vad det sitter i Volvo 240 bakaxeln, induktiv verkar det som? Finns det några billiga signalkonverterare eller nåt? (tror de kallas reluctor interface eller liknande). Vill verkligen inte ha en cykeldator!
×
×
  • Create New...