Hej!
Första inlägget! :thumbsup:
Har ägt en Renault Clio Sport V6 denna sommar, kört en hel del konbana och bankörning, bla på Gotland Ring.
Nu har jag och tjejen beslutat att köpa oss en lite mer "bruksig" bil tillsammans, tittar på en Audi 2.0 FSI sportback från -05.
Detta öppnar ju upp för att jag kan gå All out, och skaffa mig en ännu mera Hardcore bil.
Har tittat runt lite och utan att ha några som helst kunskaper om just Locost så känns det helintressant.
Går att hitta för rimliga summor, relativt billiga att försäkra och verkar vara hul kul som helst på bana.
Tänkte därför eventuellt försöka mig på ett byta till nästa sommar :)
Är såklart extremt nöjd med Clion, underbar bil, men vill ha något lättare.
Prestandamässigt, hur mkt skiljer sig en Seven mot en Clio V6 tror ni? Clion har ca 230-240 HP och väger 1400kilo.
Har åkt en del med kompisens Opel Speedster och gillar känslan med lätt bil helt klart.
Några frågor har jag dock:
Locost byggs ju med en hel del olika motoralternativ.
Har sett saab-motorer, VW motorer, Ford 2.0L verkar vanliga, sedan såklart motorcykelmotorer.
Vilket motoralternativ passar en Seven-amatör bäst? (ska köpa färdig ej bygga)
Vilka är billigast att underhålla?
Hur pass körbara är motorcykelvarianterna i trafik? (har tänkt glida runt lite sommartid såklart, samt åka till banorna för egen maskin)
Skiljer det mkt i försäkringskostnad mellan de olika motoralternativen?
Sist men inte minst, finns det nån Seven-ägare i sthlm som skulle kunna tänka sig att visa upp bilen över en latte eller liknande så hojta gärna till :)
Skulle gärna vilja få lite grillor i huvudet innan vintern smyger på.