Jump to content

Olja

Forumdeltagare
  • Posts

    4
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral
  1. Hej. Jag har en Dillon sedan 3år tillbaka och min kommentar till den är att den är bättre en än gammal AGA gassvets pga. mindre och lungnare låga. Dock ger den fortfarande rätt så mycket värme ner i godset och därför skulle inte jag använda den till min Dala 7 ram. Därför köpte jag en Scantig DC160 i höstas och den är helt perfekt för att nu svetsa dit alla fästöron som behös på ramen. Änn så länge har jag bara TIG svetsat i svart stål och jag har inte så många timmar erfarenhet men jag tycker maskinen fungerar alldeles perfekt. Jag lyckas redan nu att göra bra och snygga svetsfogar. Vad gäller beställningen och leveransen så fick jag vänta cirka en månad för att svetsmasken var slut, annars så fungerade det helt okey. Denna TIG är mycket prisvärd i mina ögon, det enda som kanske inte är toppen är att just masken är ganska vinglig och justeringarna inte håller bästa kvalitet. Ha de Olle "Olja" Jacobson Vallentuna
  2. Tjena Mors. Jag håller oxå till i Vallentuna och jag har precis fått hem min Dala 7 Ram, så nu skall det byggas flittigt. Mvh Olle Jacobson
  3. Hej. Detta insrument verkar vara svaret på alla mina önskemål. Lägg till mig på listan, jag vill också betälla en ACE-3853 till min blivande Dala-7. Jag har medlemsnummer 55 MVH :D Olja :thumbup:
  4. Hej alla glada. Nu är jag oxå glad :D :D I fredags var jag uppe i Dala-bygd och hälsade på hos Anders -Dala7. Och resultatet är att jag nu beställt en Dala7 till mig, så nu skall det byggas bil. Vad blir det då? Jo, en Dala7:a med lite modifierat motorutrymme för att få plats med min motor. Jag kommer att använda mig av Rover 3,5L V8 vilket är första gången i en Dala7. Dessutom byter jag bakaxeln till en Ford Sierra DeDion-axel upphängd på liknande sätt som Dala använt tidigare för stel Volvo axel. DeDion röret köpt från GTS-Tuning i England. Diffklump med LSD och drivaxlar från Sierra 4x4. Detta tror jag kommer att bli en MYCKET rolig bil att köra med möjlighet till riktigt avancerade prestanda. Tidsplan: Medan Anders o Co. bygger ramen så fortsätter jag iordningställa alla delar som skall användas och i vår när jag får hem ramen skall det hårdjobbas i garaget. Första primitiva provkörning innan snön lägger sig i höst. Planerad slutbesiktning April 2006. Denna tidplan är tuff och jag får inte ligga på sofflocket utan jobba på så skall det nog gå. Hej så länge Olle Jacobson
×
×
  • Create New...