Jump to content

Robert

Forumdeltagare
  • Posts

    13
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

Profile Fields

  • Locost-status
    Bygger locost
  1. Jag tror jag har löst problemet. :D Fick låna enn jättre bra katalog från en biltillbehörsfirma här i stan och hittade ett gäng olika lameller som borde funka. Ska åka ner å beställa en i morgon. Vad det gäller tryckplattan kommer även jag köra med kadettens orginal platta. :D //Robban
  2. Fixar du det är du min nya personliga idol. :D
  3. Nej tyvär, man ser inte hela numret på bilden. Men jag kan försöka komma ihåg nästa gång jag är i garaget! Storlek på lamellen? Ingen aning, 228mm är väl orginal, mer än så är väl knappast lönt då den bara sticker utanför tryckplattan... Skulle tro att man kan ha kanske 8mm större innan det tar i en kant på svänghjulet. Den jag har nu är gissningsvis 232mm, det sticker ut litegranna. Men om du lix ska beställa en sinter från dalhems så beställer du ett fordcentrum med puckarna nitade så den blir 228mm. Trevlig bild... :thumbup: Jag skulle bli jäkligt glad om du kunde kolla upp Sachs nummret. Det vore perfekt om du även hittade ett märke (tex Sachs, luk, ap osv) och nummer på lamellen. :D //Robban
  4. Precis som diravi skriver så finns det en del fördelar med den lådan men det som fick bägaren att rinna över för min del var att det finns så mycket "godis" till den lådan i England. :twisted: //Robban
  5. Du har möjligtvis inte sachs nummer på den tryckplattan? :wohow: Hur stor diameter på lamellen tror du man kan ha? //Robban
  6. Hejsan!!! Ni som kör med kombinationen Opels GSi 16V (C20XE) motor och Ford Typ 9 låda, vad använder ni för lamell och tryckplatta? MvH Robban
  7. Hejsan!!! Ni som kör med kombinationen Opels GSi 16V (C20XE) motor och Ford Typ 9 låda, vad använder ni för lamell och tryckplatta? MvH Robban
  8. Försökte mig på att få dit orginalinsuget men det kan man glömma. :( Tack för forums tippset! Jag hittade en hel del matnyttig information. Som det ser ut nu kanske jag bygger ett eget insug och kör med orginal sprut och tändning annars så kastar jag dit en fördelare från en 1.6a och så en redig tändförstärkare från tex lumention. //Robban Så här kan man bygga ett insug: ca halvvägs ner på denna länk finns en bild på insuget Det är alltså bara trattar som går in igenom en plåt med nedvikta kanter. På denna har en glasfiber-"plenum" gjutits där ena gaveln är plan. Där är sedan ett trottelspjäll monterat. Efter helgens 6,5h konstant race kan jag säga att denna konstruktionen fungerar. Glasfiberformen måste dock förstärkas med typ klegecell för att inte kollapsa, men övergripande är det enkelt och kostnadseffektivt. Kan dock tänka mig att originasprut kan ha svårt för detta med tanke på att det ändrar lite hur motorn får i sig luft, men jag vet inte hur pass känsligt sprutet är. Man kan iofs testa, funkar det inte är det billigt att bygga sig ett MegasquirtNSpark. Ja det där insuget såg riktigt fint ut, precis som resten av bilen för övrigt. :) Vad ska man tänka på när man bygger ett eget insug? //Robban
  9. Det låter som den iden jag fått efter några timmars grunnande i garaget. :) Du har möjligtvis inte lite bilder å mått på insuget? //Robban
  10. Hehe nädu här byggs det Locost med mycket :whistling: och :icon_blink: . :D
  11. Försökte mig på att få dit orginalinsuget men det kan man glömma. :( Tack för forums tippset! Jag hittade en hel del matnyttig information. Som det ser ut nu kanske jag bygger ett eget insug och kör med orginal sprut och tändning annars så kastar jag dit en fördelare från en 1.6a och så en redig tändförstärkare från tex lumention. //Robban
  12. Hallå! Jag håller på att bygga en Super 7 och som kraftkälla har jag valt en Opel Kadett GSi 16V (C20XE) maskin. Istället för att använda det befintliga insprutnings/tänd systemet så tänker jag använda mig av ett par Webber 45or. Nu kommer vi till min fråga, hur löser jag problemet med tändningen på den här motorn? Jag har aldrig hållt på med förgasar motorer men jag antar att jag måste ha en fördelare som är anpasad för förgasarbruk, Passar någon av opels "förgasar fördelare" på 16v toppen? //Robert
  13. Finns det någon här som har ett block eller en topp liggandes löst till en C20XE motor? Det är samma motor som sitter i bland annat Calibra 2.0 16V, Kadette GSi, Vectra 2000 och Astra GSi. Jag skulle vilja ha måtten på toppen och blocket (inklusive oljetråg) så att jag kan göra en papp modell av motorn. Min tanke var att hissa ner en C20XE motor i ett Super 7 bygge som jag håller på med men jag vet inte om motorn får plats i min ram. Jag skulle också väldigt gärna vilja ha måtten på en R25 växelåda. MvH Robban
×
×
  • Create New...