hox
Forumdeltagare-
Posts
99 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
1
hox last won the day on March 19 2019
hox had the most liked content!
Reputation
2 NeutralAbout hox
- Birthday 04/25/1963
Profile Information
-
Kön
Kille
-
Plats
Ingarö
Profile Fields
-
Namn
Håkan Haver
-
Ort
Ingarö
-
Locost-status
Övrigt
Recent Profile Visitors
6,270 profile views
-
Nope, ingen breddning av kaross på det sättet. Det här projet skall INTE dra ut på tiden. 🙂
-
Första frågan från mig blir, kan nån cambervinklar på e46fram o e39 bak? Vet ni vinkel på undre bärarmar vid stillastående trivselhöjd? Rideheight alltså. Fjädrar BMW:n original in 2/3 och ut 1/3? Ja ni ser, ni behövs helt enkelt. Och har någon monterat en e39 bakis utan aluramen och dess gummibussningar? Blev det hård gång eller är gummina i länkar tillräckligt mjuka? / H
-
Hej, nu är det dags för något annat och det kör vi här om ni tycker att det känns bra? P1800 stålstomme med lite glasfiberyttre av praktiska skäl. Utsidan kommer att se mer eller mindre original ut fast med modernt chassi undertill. Recept. Stålstomme. Lite yttre glasfiber BMW E46 framvagn som kortas BMW E39 bakvagn som också kortas och ev skippas alubryggan och ny struktur i stålbalk integreras i kaross. BMW 6 vxl låda omsvetsad för Volvo vitmotor 0,81 i slutväxel för 125km/tim kryssning. 7*17 fälg med typ 215/50 däck Volvo vitmotor ifrån s80 196hp/280 vrid. Bakflyttad sits med väldigt behaglig inredning är målet. AC och värme, Bra ventilation, Lite gammal/ny får bli ledord. Så man kan säga att det blir trist som fan eller så blir det en cool och snygg vagn som går att använda jämt och att man vill det. Plus att man får med sig lite grejer. / H
-
Tja Då hörs vi . 0707981774 Håkan
-
Tja Är framdämparna specade speciellt för "liggandes"? H
-
Har dom härdat ut helt, typ en månad så ändrar dom nog sig inte så lätt. Mest då dom tar ut dom för snabbt ur formarna som det blir så. Ställ nån kartong under så det blir lite avlastat. Temp spelar ingen direkt roll
-
Jag brukar handla på "Erlandsons brygga" Epoxin du beskriver funkar nog bra. Och ja, det är dyrt överallt. Egentligen skulle man kunna ha vilken färg som helst som inte smälter friggon men det släpper nog bäst ifrån epoxi. Jag har provat med alla möjliga grejer men tror som sagt på epoxi. Krymper inte när det torkar heller-
-
Skulle tro att med bara 75 hk i en seven så går det minst lika bra att bli av med körkortet. Jag kör, inte bilen. :)
-
Ok, lite info till dig/er . 016 lådan är en 5 vxl låda ifrån Audi 100 tex. Lite äldre och lite klenare än 01E som är ifrån Passat tdi/audi a6 tdi och har byggts ifrån början för att vara starkare. Om man får tag i en senare 01E så har den ett bredare drev på ettan och den lådan sägs hålla för 500 hk i en "lätt" bil. Ls1 i Camaron har ju som minst 315 hk vad jag vet så då får du bygga en tung bil om inte din SFRO gubbe har möjligheter vi inte hittat. Det är ju förstås ett framtidsalternativ med Ls maskin men dom tar ganska bra betalt för begagnade. Om du letar låda så kommer du att märka att just 6 vxl 01E fö 2 hjulsdrift har ett lite trist prisläge, dom är inte supervanliga. Fick rekomendationen av en viss herre som kör Lola t70 i Modsport att just 01E med FRK som betäckning var den som gällde.Han har det i sin 540 hk bil. Och det lirar (med diff dock) Bilder och uppdateringar kommer mer till höst/vinter då det gasar igång mer för mig i varje fall, garage och annat faller lite mer på plats. Skall även sälja Alfan jag har och hoppas på att få så motor och låda är klart till denna bil. H
-
Vaknade tidigt och låg och slösurfa. Förstår inte vad du menar med att "vad" inte skulle vara en bra ide? Erik på ovan nämda adress har jag mailat en hel del med och han kan leverara till cheva sb 350 och 01E enligt det svar jag fick förra veckan. Det är den setup som jag tänkt mig som start i varje fall. LS maskinerna har alla för hög effekt på pappret. Vart går dina planer? Mvh Håkan
-
Då möter jag helst dig i din entusiastbil med andra ord Håkan / Ingarö