Jump to content

Se7en-Days 2011...Vi åker till Finland :-)


kimmen

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Rev ut hela det gamla "ormboet" och hade sannolikt något kabelbrott som låg och klippte då och då. Hopplöst att mäta sig fram, så ut med hela skiten och med en ny kabelstam och box från SBD sparkade Busan igång direkt och sjunger som aldrig förr! Nu skall jag bara se till att uppdatera hjulupphängningen med nya dämpare, wishbones etc. så hoppas jag att det kommer bli en resa med OK bil -hela tiden!

Ser verkligen fram mot den här resan - de andra två som jag varit med på har varit toppenarr!

Bjarne

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Finns fortfarande några platser kvar för den som vill hänga med :racesmile:

För oss som ska åka är det dags att betala för bankörningen, 2.000 kr sätts in på PG 4291255-0 (senast 25 Juli) och om du inte anmält dig än så gör du det här: http://www.se7en-days.se/anmal/anmal.php

Med resterande kostnader har vi på begäran gjort så att: Vi fixar boendet men ni betalar själva på plats för det, färja bokar ni själva och betalar.

Är det några frågor så fråga här eller PM:a

MVH

/Kimmen :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest micke r1

Hej alla !

Nu är de nära för årets finlans resa !

Vi träffast senast kl 6 i värtahamnen båten går 7,15 kimmen mdf har bokat hytt plast så de finns plats utan att boka hytt plats att "softa lite" på resan över.

Ratt-johan har lovat o möta upp oss vid hotellet på måndagen, å tisdagen efter bankörningen på botnia ring så kollar vi in kristinestad o evt ett besök i baren :)

Flera från finska locost klubben har visat intresse att komma o köra med oss,några känner vi ! flera är för oss okända ...Tror att dom har bra koll på sina bilar o de är dessutom på deras hemma banor vi kör på så :515:

vi kommer att göra va vi kan för att vinna denna "finnkamp"

Sen bär de iväg till power park för den obligatoriska gokart körningen,sen upp till kemora för bankörning nr 2 .osso den friviliga körningen på fredagen "tränings dag på kemora" med en massa finska mc o tävlings bilar.(kravet att få köra på deras tränings dagar är hjälm,overall,osv) licens osv har jag jag behövt visa! db krav är samma som här hemma.

Välkommna tiil en minnes värd resa :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Vi Kommer ha koll , har vissa krav på er två! Räknar med att ni vinnen . På med slicksen ! Bara åka ner till benny.....

Kör anders som sist pratar vi 58 tider :notworthy:

Edited by micke r1
Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Tvåan o trean i finska LOCOST serien va med o körde med oss på kemora/botnia ring.

Gsxr 1000/R1 mdf ....

Coola killar med bra koll :notworthy:

Link to comment
Share on other sites

Ser kul ut! :thumbsup:

Libell...bakhjulen ser lite hala ut :)

Tycker du :huh:

Jo dom var "slut", men det var nog inte den riktiga orsaken till lite drifting. Denna filmning är från början av dagen när man ville mer (specielt med en snabb finne i ryggen) än det fanns grepp för. Gick lite bättre senare på dagen.

Men det var riktigt kul åkning och Finnen gav riktigt bra motstånd. Tyvärr var inte asfalten/greppet det bästa. Det var mycket bättre på Kemora, där högfartsböjen Micke visar bild på (bakifrån) var riktigt spännande, 160km/h och 1.3G. Så Kimmen med vingar (och onödigt snabba varvtider :wacko: ) borde ha haft ytterliggare högre hastighet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...