Arrowsmith Posted November 8, 2009 Share Posted November 8, 2009 Nu är säsongen över för i år för min del och sjuan har gått i ide. I år står bilen i ett trångt källargarage och av den anledningen så har jag nu investerat i hjuldollys från Jula. Jag har sett många mer eller mindre lyckade versioner på dollys på olika ställen men Julas tycker jag ändå höll måttet man kan begära för pålitlig funktion. Hyfsat tunga saker med generös bredd och kraftiga hjul helt i metall. Många dollys har för små hjul vilket gör dom tungrullade på golv som inte är för-sopade på "curling manér" men här är det lite rejälare doningar. Med sjuan på dollys så är det hur lätt som helst att putta runt den i garaget på egen hand, och jag skickade upp bilen mot väggen i ett hörn själv på en minut. Har man trång vinterförvaring som jag har i detta fallet så är det klockrent med dollys och efter att ha skummat över utbudet så kan jag bara rekomendera att ta en kik på Julas alternativ i tvåpack för 499:- Jag är helnöjd med dehär, det skulle man köpt för länge sedan...... Praktisk hjuldolly för hålla bilhjulet vid arbeten under bilen eller vid förlyttning av bilen. 4 roterande hjul. Tillverkad i kraftig plåt. Max belastning: 450 kg. L602xB385xH140 mm. Artnr: 601025) Länk: http://www.jula.se/e-Sales/esa/ItemDetails.jsp?@where.ItemID@EQ=601025 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 8, 2009 Share Posted November 8, 2009 Arrowsmith: Kan inte annat än hålla med dig. Köpte Jula hjuldollys för några år sedan och de är suveräna. Tål CealmSeven V8 vikt också då tål de vilka Sjuor som helst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted November 8, 2009 Share Posted November 8, 2009 Jag har valt en liten annan approach. Jag använder min locost som sopconainer. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted November 8, 2009 Share Posted November 8, 2009 "Jag använder min locost som sopconainer" tja man kan göra så... men det är inte rätt.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted November 8, 2009 Share Posted November 8, 2009 Har du haft krig i garaget Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted November 8, 2009 Share Posted November 8, 2009 Hur menar ni nu?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 8, 2009 Share Posted November 8, 2009 Micael: Ok att du dumpar i Sevenbilen men hur har du hanterat Broncon? Bilder tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robban1 Posted November 8, 2009 Share Posted November 8, 2009 Snygg soptunna micke, man kanske skulle införskaffa i en sådan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted November 8, 2009 Share Posted November 8, 2009 Broncon mår bra! Se själv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 8, 2009 Share Posted November 8, 2009 Tack, då är det ordning på dig ändå. Blev lite orolig att du gett dig på den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted November 8, 2009 Share Posted November 8, 2009 En bronco ger man sig inte på hur som helst. Det kräver både mod och kunnande. Det är inget jag besitter Jag vet två saker om broncos och båda sakerna är fel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted November 8, 2009 Share Posted November 8, 2009 Jag önskar jag hade så mycket plats i garaget så att det gick att skjuta bilen åt sidan. Ska se om jag hittar nån bild på mitt garaget här någonstans Vi som har besökt Mickes garage i Vallentuna vet att det är kliniskt rent och bilderna är bara en del av den fasad han försöker hålla utåt :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted November 9, 2009 Share Posted November 9, 2009 F**n Jonte, du lovade ju att inte säja nåt. Det måste vara febern som talar :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeerO Posted November 9, 2009 Share Posted November 9, 2009 Jo Arowsmith det är ett bra tips fungerar ju utmärkt och det är inte värt jobbet att göra egna. Jag köpte på Biltema och det ser ut att vara av samma kvalitet. Tunga stabila och med stålhjul. Jag hadde lite som skulle göras och med små förändringar så kommer ju ramen lite högre. Bra stabbilitet också. De två för bakändan har jag kopplat på ett sätt så att de går att få isär utan verktyg. Förhoppningen är väl att det i framtiden skall vara möjligt att ha den på fyra hjul även vintertid och slippa stora ombyggnader och förändringar. Nu går det ju även att städa i garaget utan att bryta ryggen. Peer O. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts