Jump to content

Newark


Michael

Recommended Posts

Hej alla Locostvänner jag och min fru planerar att åka till Newark i år igen. Ni kan läsa om vår förra resa här http://www.mwsportbilar.se/resor/resor.html Jag hopas vi inte får strul med bilen i år.

Då DFDS lagt ner englandsbåten får vi åka från Esbjerg i stället. Vi planerar att åka den 14 juni och komma hem den 20. Vår tanke är att campa på mäsan fredag till söndag och sedan bo på hotell i London söndag till tisdag. Det går en båt redan på Söndag för de som vill vara borta kortare tid.

Här kan ni läsa om mässan. http://www.kitcarshow.co.uk/

Det vore skitkul om vi blev några bilar. :image224:

Tycker

Michael och Annika W

Link to comment
Share on other sites

hur går det att köra på färjorna med så låg bil? det brukar ju vara ganska stora brytningar vid påfartsramperna och upp på däck?

det verkar vara en trevlig resa ni gjorde.

Link to comment
Share on other sites

Ramperna var inget problem men väl det engelska vägnätet. Jag hatar vägbulor men en ny sump är fixad

Mikael varför inte ta med regeringen en dags shoping i Newark och en i London är vad Annika planerar.

Michael W

Edited by Michael
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jag ämnar beställa biljetter under de närmaste dagarna. Vi har bestämt att skippa london utan vi tillbringar två nätter i Ipswich i stället. Om London drar så tar vi tåget in. På söndag eftermidag har vi planerat att bese http://duxford.iwm.org.uk/ Då både Bosse och jag är otroligt flygintreserade.

Lev väl

Michael W

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Nu var man tillbaka i svedala.

Aldrig mer 7 till UK :angry: :angry: :angry: Åtminståne inte denna sommar :whistling:

Resan fick bli med hyrbil för vi kunde inte aktersegla Bosse och Ingegärd. Som vanligt är det skitskoj att vara i UK Mässan var intressant och kul. Dock betydligt sämre väder än sist så deltagarantalet blev lägre. På lördagen bara 3 MK ( fan att min inte var med då hade 50 % varit från Sverige) men på söndagen var det bättre väder och då var det en hel hög. God öl och trevligt sällskap men hur i hela friden kan engelsmännen stå på bena efter den otroliga mängd öl de dricker. Jag fick höra av Phil att MK har en nyhet på gång så jag åkte upp till Langold på måndagen tillsammans med Bosse. Där provade jag en trike och fick en åktur med en turbomatad bec bil. 240 knutar på en slingrig engelsk landsväg :notworthy: helt obeskrivligt. Och nyheten här kommer en bild

Mer senare

Michael W

post-31-1182439009_thumb.jpg

post-31-1182439031_thumb.jpg

Edited by Michael
Link to comment
Share on other sites

Den där Turbokärran tittade vi på när vi var på Stonliegh...

Där var det packat under huven !

Sedan var det inte mycket vi får se av nyheten !!!?

Men man kan ana lite av fronten om vad det är! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Ja bilen var väkligen turbomatad. :racesmile:

Lagerhaveri på 2 ans cylinder de andra var närmast ok men tvåan totalt slut orsk har ingen aning.

Mer bilder i morgon jag djävlas bara lite. men det intresanta är att bilen är tänkt för ett MK shassie eventuelt något bräddat. Bilen väntas vara klar om ca 6 månader men det får man nog ta med en nypa salt.

Michael W

Link to comment
Share on other sites

Bilen är byggd på ett vanligt bokchasie men skall anpasas till ett vanligt eller ett bräddat MK shassie. Brädningen är för att få plats med större stolar. Plasten är grov och otroligt tjock men bilen på bilderna är ett bygge som MK fått tag på och produktionsbilarna får plast liknande de som är på Indyn. Det är samma kille som gör framskärmarna som skall gjuta plasten. Det största avsteget från "förebilden" Austin healy är de låga dörarna eller avsaknanden av desamma. Men man skall absolut inte se det som en kopia.

Phil sade att de skall vara igång om ca 6 månader men det är nog engelska månader :515: så vi får se.

Lev väl

Michael W

post-31-1182501559_thumb.jpg

post-31-1182501704_thumb.jpg

post-31-1182501720_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det där ser ju kul ut! Jag har alltid gillat Austin Healy. Och så får man bagagelucka, flipfront och små dörrar. Bilen borde inte bli så värst mycket tyngre än en 7:a. Med en lite upphottad Zetec 2,0 kan den bli mycket rolig. :D

Link to comment
Share on other sites

På mässorna i Stoneleigh har jag sett dessa och andra, mycket fina, replikor. MK:s tilltalar mig då de troligen blir mer lättbyggda, råare och billigare. Mer passande för sportvagnsrace.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...