Jump to content

LED baklampor från Swedol


Jonas

Recommended Posts

Kunde inte låta bli att köpa dessa baklampor på Swedol:

post-112-0-32407200-1412942098_thumb.jpg

Lite mer personbilstorlek istället för lastbilstorlek som det brukar vara.

Blinkers och bak/broms ring är separata så man kunde kombinera om man ville ha blinkers i mitten eller i ringen.

Dessutom 40% rabatt för tillfället :-)

Märkningen är vad jag kunnat läsa mig till, godkänd:

Blinkers: 2a 01 E11

Bak/broms: R-S1 02 E11

Någon som kan bekräfta att denna märkning är godkänd?

Link to comment
Share on other sites

Ser ut att vara samma som S-V-C har (deras UltraBright, ej Hella) http://www.s-v-c.co.uk/category/mix-match-lights/ och jag har denna ring för positionsljus.

Posta gärna artikelnummer hos Swedol för andra att lättare hitta.

750 kr, för vad? Inner och yttermodul? Båda sidorna?

Link to comment
Share on other sites

Väldigt lika dom på SVC.

Art nr för bak/bromsring L38306000

Art nr för blinkers center L38310000

750 bagis för ring + center för båda sidorna.

Edited by Jonas
Link to comment
Share on other sites

Swedol hade andra nummer. De Jonas listade är tillverkarens. Trodde jag kom ihåg dem men när jag sökte fick jag andra träffar så kan inte skriva ned dem här :(

Jag är nästan helt säker på att dessa är identiska med SVC då jag tyckte jag kände igen tillverkarnamnet..

Det är en utgående produkt, därav 40% rabatt. Den butiken jag kollade i hade inte alla delar jag sökte men plockar hem från centrallager åt mig.

Yttre ring bromsljus, inre blinker och inre baklampa.

De har inte reflexring så måste skaffa det på annat ställe. Har för mig att dessa inte var jättedyra ens om man valde Hella.

Sedan måste jag bestämma mig för hur jag skall använda 2 till 55mm lampor då det finns uttag för dem i min kaross. Lutar åt två backlampor. Tyvärr är dessa rätt dyra (även med rabatten).

Link to comment
Share on other sites

Sedan måste jag bestämma mig för hur jag skall använda 2 till 55mm lampor då det finns uttag för dem i min kaross. Lutar åt två backlampor. Tyvärr är dessa rätt dyra (även med rabatten).

Det är onekligen ett bra pris.

Jag satte en backlampa och ett dimljus, även om det inte krävs så var det snyggast att fylla hålen med något vettigt :) sen kan man sätta i en gurka så får folk undra varför :D

Link to comment
Share on other sites

Ja, 40% rabatt på Swedol gav ett förhållandevis bra pris. Hittade reflexerna i den andra butiken i Göteborg (111 kr för paret).

Har lurat på din lösning men tänkte att om jag tar två backljus istället för ett dimljus så slipper jag en switch på instrumentbrädan :)

Antar att det går att använda backsensorn (om det nu är det den kontakten är till för) på Opellådan?!

Link to comment
Share on other sites

Noterade märkningen på Jonas blinkers.

Betyder inte 2a att den är enbart vänster?

Puhh, skönt att man inte står med 2 vänster blinkers:

http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=12206&pid=138976&st=0entry138976

Edited by Jonas
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...