Jump to content

• Upcoming Events

No upcoming events found
    • I väntan på ramen har jag inte gjort så mycket, riktigt lat är jag. Nåja jag lackade en del detaljer och så var jag och hämtade några detaljer hos ED lackeraren. EDlackens fördel är att den är både hållbar och tunn, 20my,. Men glansen är mot den sidenmatta hållet. Jag funderar på om jag ska lägga klarlack på dem för att få upp glansen 🤔
    • Laddningsproblemet löst. Numera är det ett motstånd inlött över lampans krets och allt funkar som avsett. Plockade ner handbromsvågen och kunde konstatera att den har bockats kring svagaste punkten. Kan man komma undan med att förstärka i motsatt plan, eller är det stål som gäller tro?  
    • Dit skruvade ( man måste ta ner bakvagnen och släppa  skärmar fram så lite meck )    nu är det nog rätt  utseende OCH rätt däck grepp mässigt , lär nog tappa lite range med F i rullmotstånd betyg 😝     Fordons dag på Saab museet imorgon om det inte regnar och kinekulle med Saab turbo klubben på lördag .  sleeeper mode activated 
    • Davis Craig EPB 40, sägs dra 4,6A, det är en bosterpump. Ska rycka säkringen och kolla hur det går utan. Funderar på om man ska lägga den på ett relä tillsammans med fläkten som går på vid 100°.  Sen provar jag Cetek laddaren i stället för Jula laddaren för att se om det blir bättre med lilla batteriet.  
    • Vad kör du för elpump? Min drar 35A på fullt varv 😅
  • Forum Statistics

• Total Topics
      14.3k
    • Total Posts
      178.8k
  • Create New...