-
Som betalande medlem i Locost Sweden får du rabatter hos våra samarbetspartners.
-
Upcoming Events
No upcoming events found -
Hej! Letar efter färdig bil då mitt 3:e bygge är en bra bit från färdigt och jag skall låta det få ta tid för nu orkar jag nog inte bygga fler😁 För att framförallt få plats kommer detta köp isf med en brasklapp i form av övertagande av en Ducati Monster 1000 S.ie 2004. Annons ligger på fb marketplace för 40.000kr sen lägger jag pengar emellan. https://www.facebook.com/share/1JjuF3DAsm/?mibextid=wwXIfr Då jag redan har en budget på 3:an så är inte bilar över 150.000kr möjliga. Kanske finns det någon här på forat som precis som mig växlar mellan sjua o mc och vill ta över en välskött o omhändertagen Ducati. Kommer upp på årliga Kinnekulleträffen för bunkring av delar och har en tanke om att ha en sjua till konbanekörningen nu 12:e september på Vårgårda flygfält. Alla förslag tas tacksamt emot via pm så kan vi det vidare därifrån. Mvh Mattias xtr Kristiansson, Alingsås
-
By therealpinto · Posted
Jag har ju haft förmånen att köra en mängd olika tolkningar av Locost/Super 7 som besiktningsman för SFRO. Torbjörns råd ovan är väldigt bra. Av alla bilar jag kört, så har de med 2 liters motor och runt 140-160 hk varit de som känts mest harmoniska och användbara sett över tid. Större motor med lite mer vrid gör bilen väldigt lättkörd och doserbar (en mindre motor som får varvas mer är mer "sportbil" men också något som kräver mer). För maximal driftsäkerhet skulle jag gå på en sugmotor - det blir ganska trångt med turbo och det kräver enorm disciplin och självkontroll att inte höja laddtrycket på en bil med turbo. Men med det sagt, turbobilarna med sansade motorer (gärna Saab 2.0/2.3 men även Zetec turbo eller VAG 1.8T) är också trevliga att köra. Men värmekontroll blir ofta en utmaning i längden. -
1. Tomas Mårtensson 1 bil 1 mat 2. Lars Andersson 1 bil 1 mat 3. Fredrik Vedde Engzell 1 bil 2 mat 4. Jari Kinnunen, 1 bil, 1 mat 5. Anders Kamperin 1 mat. 6. Andreas Rauherz funktionär 1 mat (Avbokar körningen Bilen inte klar) 7. Torbjörn Paulson 1 bil 1 mat 8. Alex Bergsland 1 bil, 1 mat 9. Pontus Palm 1 bil ingen mat 10. Anders Öhman, 1 bil, 1 mat 11. Andreas Svensson, 1 bil, 1 mat 12. Christer Mattsson, 1 bil, 1 mat 13. Kjell Andersson 1 mat 14. Bengt Johansson, funktionär, 1 mat 15. Sören Aronsson, 1 bil, 1 mat 16. Klas Hagström 1 mat 17. Roland Käll Ljudmätare, 1 mat 18. Jan Manitski, 1 bil ingen mat 19. Magnus Viktorsson 1 bil 1 mat 20. Tomas Danielsson 1 bil 21. Tomas Axelsson 1 bil 22. Kristian Johansson 1 bil ingen mat 23. Björn Linné 1 bil 1 mat 24. Peter Ivarsson 1 bil 25. Johan Andersson 1 Bil 26. Johnny Lindahl 1 Bil 27. Christer Johansson 1 Bil 2 mat 28. Anders Eriksson 1 Bil 2 förare ingen mat. 29. Per Lindberg 1 mat
-
Stort tack för bra svar! Jag ska kika på en bil imorgon faktiskt, jag återkommer gärna ang besök. Det tar jag mycket tacksamt emot! Hälsn Stefan
-
By Stilldouble · Posted
Betyder det att den är SÅLD till Tomas? Eller är den FLYTTAD till Tomas? (Är den fortfarande till salu, alltså?)
-
-
Forum Statistics
-
Total Topics14.5k
-
Total Posts180.9k
-