Jump to content

Hjälmare docka tisdagsträff för veteranfordon mm


cealm

Recommended Posts

Tisdag 7 juni är 2011-års första veteranfordonsträff vid Hjälmare docka, Arboga med start klockan 18:00.

Det brukar bli fullt med bilar samt folk att traffa och prata med. Det finns ett café där man kan sitta med antingen veteranfordonsparkeringsutsikt eller om man gillar "sjöutsikt" bättre. Vilket man än väljer så kan man handla kaffe, te, kaka, smörgås, glass mm från cafét.

Vill man inte fika går det alldels utmärkt att mingla runt bland bilar och folk.

Link to comment
Share on other sites

Strålande solsken, åska i fjärran med rapporterat ösregn, TVÅ Sjuor på "hamnplan", en salig blandning av fordon såsom, jänkejärn, Grålle, Volvo T22 en schysst Ferrari, mopeder, Monark MC, ny-MC och andra gammel-MC, ryss-MC-med-sidvagn, Rolls-Royce, Trabant och såklart folk och mera folk.

Kort version: En alldeles förträfflig kväll!

Titta själva här finns cirka eller exakt 89 bilder från Hjälmare docka 2011-06-07

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

28 juni är det dags igen för Hjälmare docka bilträff. Det är dags varje tisdag i juni, juli och augusti.

Hoppas se fler än en stykcen Sjua (min). Hmm kanske båda mina Sjuor, eller inte......bara en.. tål att tänka på. Då måste nog vintersmutsen tvättas bort på V8an först, har inte gjort det än.....

Link to comment
Share on other sites

Trevlig tisdagskväll vid Hjälmare docka med totalt cirka 145 bilar och MC samt mycket folk och skönt väder.

Kan även nämna att det kom två sjuor, CealmSeven och Sevenup´s sjua. Dessutom hade dockan Björklinge besök i form av vedde. Senare på kvällen visade det sig att även ytterligare en forummedlem fanns på plats nämnligen Amoz.

Bilder kommer så alla kan se att evenemang mm finns.

Link to comment
Share on other sites

Trevlig tisdagskväll vid Hjälmare docka med totalt cirka 145 bilar och MC samt mycket folk och skönt väder.

Kan även nämna att det kom två sjuor, CealmSeven och Sevenup´s sjua. Dessutom hade dockan Björklinge besök i form av vedde. Senare på kvällen visade det sig att även ytterligare en forummedlem fanns på plats nämnligen Amoz.

Bilder kommer så alla kan se att evenemang mm finns.

Tack för en trevlig Tisdagkväll :)

Många fina bilar och mc på plats, och härligt väder.

Råkade hamna mitt i en prisutdelning, när "vår son" blev utvald till lott-dragare. (Lånebarn.)

Efter prisutdelningen åkte vi och tog den obligatoriska glassen i Arboga centrum,

när vi plötsligt fick se "Reklamsnubben" i sin bil, vi vinkade, och han vinkade tillbaks och stannade.

Passade på att presentera mig, och så fick grabben ta ett varv på stan,

sen fick den lite äldre grabben (jag) och frugan ta ett varsitt varv också :)

Tack Cealm för åkturen, från oss alla tre. :)

Mina bilder:

http://tinyurl.com/5vh568p

Link to comment
Share on other sites

Amoz: -- Tack Cealm för åkturen, från oss alla tre ---

Det var bara roligt att få träffa dig och frun samt lånebarn "i riktiga livet (IRL)". Sådana tillfälligheter det kan bli ibland när man minst anar det. Hoppas vi kan ses fler gånger.

Link to comment
Share on other sites

Friskt klippt:

Hmm kanske båda mina Sjuor...

Hänvisar till inlägg:

http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=4253&view=findpost&p=94470

;)

Det var bara roligt att få träffa dig och frun samt lånebarn "i riktiga livet (IRL)". Sådana tillfälligheter det kan bli ibland när man minst anar det. Hoppas vi kan ses fler gånger.

Tack, ja det är alltid kul att träffa folk man känner igen IRL.

Vi ses säkert fler gånger..

Edited by Amoz
Link to comment
Share on other sites

Amoz: ---- Hänvisar till inlägg: ---

Anmälan noterades då ........... därefter har det inte hänt så mycket mer...... Jag har planerat att åka ner till Kinnekulle däremot kommer jag med största sannolikhet inte ha någon Sevenbil med dit.

Link to comment
Share on other sites

Anmälan noterades då ........... därefter har det inte hänt så mycket mer...... Jag har planerat att åka ner till Kinnekulle däremot kommer jag med största sannolikhet inte ha någon Sevenbil med dit.

Tänkte om du ville ha med bägge bilarna till någon träff utan att köra med dragstång, därav en kort hänvisning i denna tråd :)

Kinnekulle är en kul bana, men Knutstorp är min favorit, trots att jag bara kört den med bruksbilen.

Link to comment
Share on other sites

Amoz: Jo jag förstod det...

Det blir splittrat att ta med en Sevenbil för mig, du vet både prata med alla som kommer dit och köra. Två saker samtidigt = svårt....... eller är det till och med omöjligt kanske?

Link to comment
Share on other sites

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara längre tid.. :)

Jo, det är en svår kombination att vara social och köra samtidigt..

Link to comment
Share on other sites

Ännu en fin avslutning på Tisdagskvällen, blev dock inte kvar sålänge,

eftersom vi var på väg hem från minisemestern.

Mina bilder från träffarna jag är på finns här:

http://tinyurl.com/5vh568p

Dagens bilder är tagna med mobilkamera, då batteriet i min systemkamera tagit slut under dagen.

Kul att se er alla, och era fordon :)

På återseende.

Edited by Amoz
Link to comment
Share on other sites

Plockade upp Arboga Tidnings reporter exakt på utsatt tid. Vi resonerade en del, han tog en del kort och sedan var det dags för avfärd mot Hjälmare docka.

Jag valde "asfalterade skogsvägen" istället för E20. En intressant sak var att reporten skrev samtidigt som vi åkte. Hmmm bra att jag körde extra lugnt och stilla och inte någon gång hade 3-siffrigt på hastighetsmätaren som inte finns monterad i bilen. Det vara bara en bil och en motorcykel jag körde om på "skogsvägen". Skall bli intressant att få läsa den färdiga artikeln som är planerad att komma med antingen torsdag, fredag eller måndag.

Link to comment
Share on other sites

Klockan har passerat midnatt och idag är det tisdag.

Tisdag = Bilträff vid Hjälmare docka, som alla tisdagar i juni, juli och augusti. Förra veckan hade jag med mig en reporter från Arboga Tidning, troligen kommer det reportaget idag som en liten extra puff för Hjälmare dockan. Eller så kommer det en annan dag.

Link to comment
Share on other sites

Har inte bestämt än om jag kör CealmSEven V8 för egen maskin till Hjälmare docka eller drar den med tow-bar. Borde snart veta.

Link to comment
Share on other sites

Det hade formligen öst ner regn i Arboga centrala delar. Bekväm som man kan vara så tog jag med CealmSeven V8 men kopplad via tow-bar. Det går så bra det också. Vid Hjälmare docka så kom det inget regn alls under tiden för bilträffen. Det blev något färre med fordon pga regn runtomkring men ändå dök det upp rätt många.

Link to comment
Share on other sites

Tisdag = Bilträff vid Hjälmare docka, som alla tisdagar i juni, juli och augusti.

Idag kommer jag troligtvis med eget fordon :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Amoz: det skall bli spännande. Förra veckan lovade jag de som kom till Hjälmaren docka cyklandes på en veterancykel, 30 gammal minst cirka 5 km, att de skulle få dubbla lotter till lotteriet. Kommer du på 30-årig cykel för egen maskin Kumla - Arboga då får du fem lotter istället.

Om några timmar, vet jag vilket fordon du kommer med

Link to comment
Share on other sites

Amoz: det skall bli spännande. Förra veckan lovade jag de som kom till Hjälmaren docka cyklandes på en veterancykel, 30 gammal minst cirka 5 km, att de skulle få dubbla lotter till lotteriet. Kommer du på 30-årig cykel för egen maskin Kumla - Arboga då får du fem lotter istället.

Om några timmar, vet jag vilket fordon du kommer med

Haha, ja tyvärr blir det försent med den 30-åriga cykeln.. :)

Du kommer nog se vilket som är mitt fordon, drar strax..

Link to comment
Share on other sites

Blev en trevilg Hjälmare docka kväll med proppfullt av bilar och folk samt strålande fint väder. Precis som en tisdags kväll skall vara.

SVT Tvärsnytt var där och dokumenterade. Kommer troligen 22:15 idag eller via SVT Play.

Bilder kommer också upp snart från kvällen vid dockan.

Minst tre från Locostforumet var på plats, dvs jag, Amoz och HovstaSX360.

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Ännu en härlig Tisdagskväll ja :)

Kul att träffa fler medlemmar från forumet, får ta en garageträff framöver kanske : )

Vi kom hem utan att bli våta, trots regn strax före Örebro, och utanför Marieberg.

(Hade targataket nere på vägen hem.)

Bilder, som vanligt:

http://tinyurl.com/5vh568p

Försökte sortera upp på bilar, båtar och cyklar :)

(Cealm: E tackar för hälsningen och hälsar tillbaka..)

Edited by Amoz
Link to comment
Share on other sites

Javisst är det kul med media :)

Tyvärr var ju inte hela programmet fyllt med träffen, men det var skoj att de kunde få ihop en snutt iallafall.

Fick med mitt ben när jag utan vetskap kliver in där han filmar och en helfigur i ett kamerasvep =)

Man får vara snabb med :516:pausknappen!

Link to comment
Share on other sites

..benet det missade jag.........

I början, 9:12-14 går jag förbi,

svt-Amoz-ben.jpg

och 9:51-53 ca står jag, i vänstra högre hörnet av eftertexterna :)

svt-Amoz-helfigur.jpg

Håll tummarna, strax skall pärlan besiktas :thumbsup:

Edited by Amoz
Link to comment
Share on other sites

Håll tummarna, strax skall pärlan besiktas :thumbsup:

Det gick inget vidare, vi fick åka hem igen utan utförd besiktning...

:thumbsdown:

Link to comment
Share on other sites

Runt 50-60 bilar och ungefär lika många motorcyklar och runt 400 personer eller något fler. Solsken och bara bra alltså. Av bilarna var det två av Seven-typ.

Har man Sevenbil så lockar det som en sockerbit, titta själva.

122_1721Large.jpg

122_1724Large.jpg

122_1725Large.jpg

En rote Seven-bilar på väg västerut.

122_1726Large.jpg

122_1727Large.jpg

122_1728Large.jpg

122_1729Large.jpg

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hemma igen efter säsongsavslutning vid Hjälmare docka. Många bilar, många motorcyklar och mycket folk. Trevligt men såklart lite vemodigt att ta ett uppehåll men första tisdagen i juni 2012 kl 18:00 kör vi igång igen.

Extra roligt att vi för andra gången fick en tavla skänkt av Bosse Jensen (Kungsör).

Bilder från kvällen 30 augusti De tre första bilderna i bildspelet är på Bosse J och tavlan.

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Det har de säkert. Personligen har jag släppt "arrangörsuppgiften" av olika skäl. Nya caféentreprenören får ta hand om det efter eget gottfinannde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...