Jump to content

Utländska alternativ till Mekonomen/Meka/Biltema


Per Wackt

Recommended Posts

Till vardags så kör jag Land Rover och har börjat vänja mig vid de extremt billiga delar som man enkelt köper i England till dessa bilar. Förra paketet innehöll tex två bakskivor och belägg för 54 pund. Då var det ändå det dyra paketet med mintex skivor och belägg det fanns ett budget för 34 pund.Frakten kostar 15 pund upp till 30 kg. BILLIGT !!!!!

För er som kör Land Rover kolla www.paddockspares.com. För er som inte gör det, Köp en !!! Det finns fler firmor med just Land rover delar om någon vill ha tips.

Nu till min fråga: Vet någon om liknande firmor till andra bilar där man enkelt kan beställa delar. Jag var nämligen och besiktade våran Ford Mondeo och skull behöva delar till den. (Helt plötsligt så är det inte så kul att betala 600 kr styck för skivor och 700 kr för belägg som man gladerligen fått göra innan.)

Edited by Per Wackt
Link to comment
Share on other sites

ebay.de hittar jag mycket delar på. Köpte bl.a. ett coiloverkit till en vw polo för 2200kr med frakt, fungerade faktiskt bra. Billig frakt ifrån tyskland, och så slipper man ju tull och moms därifrån också.

/Stefan

Link to comment
Share on other sites

Kör MG och Rover som vardagsbil och kan bara hålla med. Vi de få tillfällen som man behöver reservdelar så är UK en billig källa. Det mesta har jag hittat via ebay. Köpte bla en ny kylare till Rover 620ti. 1000 kronor inkl frakt från England jämfört med 3400 hos Mekonomen. Vem har råd att åka Volvo? Bättre att köra MG med ett konstant leende på läpparna.

Link to comment
Share on other sites

Jag har i princip slutat att handla från Sverige, köper det mesta från USA och England, bara en sån skitsak som 8 tändstift kostade 368 spänn på mekonomen, köpta från England och levererade vid min dörr kostar likadana stift 250 kr.

NGK XR5 kostar 103 kr styck i Sverige (kostar 1,99 dollar styck i USA!), jag beställde 8 st från USA och de kostar med frakt tull och moms 298 kr totalt, dvs 37 kr styck. Inga jättepengar i sig men är det 40 % billigare blir det en del om man handlar mycket.

Listan kan göras hur lång som helst, en ny aluminiumkylare med dubbla elfläktar levererades till min dörr för totalt 2470 kr, en likadan i Sverige kostar över 5000 kr plus frakt.

Och detta är ärlig import med riktiga kvitton, allt från eBay. Går att få ännu billigare med ett litet kryss i "gift"-rutan!

Link to comment
Share on other sites

Jo Ebay har jag kollat på en del. Det jag tycker är svårt är att man får ofta köpa från flera olika ställen för att få det man behöver. Så en webshop där man kan söka på bilmodel vore prefekt. När ni handlar från USA vilka firmor köper ni från då ? Eller är det mest tillbehör ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...