Jump to content

Biverknigar av "gris sprutan"


Krolleg

Recommended Posts

Tänkte starta en lite onödig tråd å höra vad ni haft för biverkningar.

Jag tog min grisspruta i eftermiddags å de känns precis som om jag fått ett rätt hårt knytnävsslag på armen nu. Men det verkar vara ganska standard iaf på jobbet :)

I övrigt är jag trött. men det beror nog till 90% på att de är måndag.

Link to comment
Share on other sites

Min son (6-år) fick sprutan för ett tag sedan och han klagade att han inte kunde sova på den sidan.. Jaja tänkte jag såååå farligt kan det ju inte vara...seså goa killen sov nu du...Sen tog jag sprutat och hade jäkligt ont i axeln på kvällen :D ...men det kunde man ju inte säga till sonen :icon_oops:

Annars inga andra känningar...

Trötthet är väl säsongsrelaterat...mestadels mörker (för en kontorsråtta som jag)

Link to comment
Share on other sites

Min Grisspruta för 3,5 veckor sedan gav inget ont dag ett, lite öm som ett knytnävsslag där sticket var dag två. Den känslan försvann väl dag tre eller om det var dag fyra. Sedan inget mer. Jo just ja fick ett plåtster samt träffa två trevliga sköterskor.

Min Årliga influensa spruta tog jag idag. Känner ingenting alls inte ens om jag trycker på armen där hon stack mig. För övrigt tror jag hon använde samma hål som för Grissprutan. Fick ett plåster denna gång också och det var den blonda sjuksköterskan som skötte nålen (ref Grissprutan).

Summering: Känner mig nöjd med "besprutningen" och funderar på vilken nästa typ av spruta jag borde boka omgående....... ni anar kanske varför.......

Link to comment
Share on other sites

Ja tog sprutan för 2 veckor sedan! Kändes som lättare träningsverk precis runt området där de stack. Inga problem att ligga på armen.

På jobbet klagade en del på frossa och trötthet, nämen vilka simulanter sa jag :prop: måste vara latmasken som drabbat dem. :515:

m :D h

Janne

Link to comment
Share on other sites

Enligt en infektionsläkare på mälarsjukhuset ang. biverkningar så är det precis tvärtom mot vad man kan höra på vissa radiokanaler, dvs att liten biverkning är lika med att man inte blir så hårt sjuk om man blev smittad.

Istället så är det tydligen så att dom som har bra imunförsvar bilr sämst av sprutan då inumförsvaret försöker ge sig på vaccinet.

Link to comment
Share on other sites

Kimmen skrev: Istället så är det tydligen så att dom som har bra imunförsvar bilr sämst av sprutan då inumförsvaret försöker ge sig på vaccinet.

Låter bra, eftersom jag blev riktig seg och febrig dagen efter sprutan, två timmar på locket gjorde gott :D

Edited by Kilkenny
Link to comment
Share on other sites

Fick min gris spruta för drygt 2månader sedan, försökte förklara för min omgivning att det faktiskt gjorde ont i armen dagen efter också.

Hoppas inte teorin om dåligt imunförsvar stämmer, för jag kände ingenting förutom í armem, eller så är hela kroppen så förgiftad av alla olika vaccin att man kanske kunde struntat i den,, eller inte.

nuff nuff

Link to comment
Share on other sites

Jag fick mitt vaccin i vänstra armen igår. Jättesmart kom jag på när jag skulle sova då jag till 99% av tiden sover på vänstersidan. De gjorde så ont att de va omöjligt att ligga på den sidan.

Sen idag så blev jag riktigt matt på förmiddagen, kände mig febrig, orkeslös å hade SUPERSVÅRT att koncentrera mig på de minnsta lilla.

Var på gränsen att jag tänkte dra hem på lunchen för de kändes inte säkert att skruva på flygplan, men eftermiddagen spenderades i att läsa föreskrifter så de gick bra. men vid 14 tiden piggnade jag till å har varit bra sen dess. (dock fortfarande öm i armen) :)

Link to comment
Share on other sites

Märkligt! Jag brukar sällan få infuensa och bli förkyld och när jag så blir är jag inte speciellt påverkad. I och för sig så är jag inte så besvärad av 38-39 graders feber heller till min hustrus förfäran(Sjuksterska). Så det är hon som beordrar mig i sängläge :prop:

M :D h

Janne

Link to comment
Share on other sites

Krolleg: Oj vänster arm också. Här uppe hos oss är det beordrat sprutning i höger arm för att man inte skall missa eventuell infarkter mm så man tror att det är sprutan som gjort ont men det var något helt annat.

Du skulle alltså tagit din spruta här för hade du kunnat sova till 99%, eller när jag tänker efter ordentligt så hade du intekunnat sova ........... ref ett tidigare inlägg.

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...