Jump to content

Swift Gti + Samurailåda


Bengt Norell

Recommended Posts

Jag har en Swift Gti motor och 5 vxl Samurailåda som blivit över. Tanken var att sätta den i en Morris Minor men den passade inte riktigt i hålet.

Motorn är komplett med kablar och Ecu men saknar generator.

2000:- är priset

Hälsningar

Bengt

Link to comment
Share on other sites

Du har ett PM strax eller telefon om jag hittar ett bra telefonnummer vill säga.

Klockrent, såg annonsen inom tre minutersintervallet 07:56 till 07:59.

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Hi hi

Förstod nästan det, du kunde lika gärna ha PM:at till Calle direkt istället för att lägga upp en ny tråd.

Grattis till er båda, en win -win kan man säga.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Är det en antydan till ett 0 till 100 km/h med tid bättre än 9,28?

Nu skall vi inte ta i här, tänk på en gammal man......... som kör vi lugnt och sansat....till skillnad från er ungdomar..

Link to comment
Share on other sites

bara glöm bort allt som heter plattjärn och plåttjocklekar över 2,5 mm ,och du skall se man behöver inte sådant.. då blir det en nätt och förhoppningsvis snabbare bil(än 9,28) thihi....

Edited by Michael Th
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Bumpar igång den här tråden igen för jag har bestämt mig att Swiftmotorn och tillhörande växellåda blir över och kommer inte användas.

Det är en Swift Gti motor och 5 vxl Samurailåda. Motorn är komplett med kablar och Ecu men saknar generator.

Samma pris som jag gav dvs 2000:- hämtat och klart i Arboga.

Link to comment
Share on other sites

Ooh, nu blir jag sugen på det till min bil... men jag får nog stå över för Arboga är lite långt bort. Sen är det nog bäst att jag bygger med något lite mer "standard".

Link to comment
Share on other sites

Jadu, det är väl en fråga om perspektiv misstänker jag. :) Min bror ska flytta hem lite grejer från Karlstad men det blir en rätt dryg omväg men jag måste höra med honom om han har plats över.

Hur pass väl passar motor och låda? Behövs det någon anpassning eller är det bara att skruva ihop?

Edited by Rohan
Link to comment
Share on other sites

Så rätt så om perspektivet.

--- rätt dryg omväg ---- Delar inte riktigt den uppfattningen.

Karlstad -- Skövde --- Eksjö cirka 30 mil

Karlstad -- Arboga --- Eksjö cirka 15 + 24,5 = 40 mil

Så det som skall sättas i realtion till varanda med perspektiv på dig är att mersträckan är 10 mil jämfört med om du själv skulle åka 24,5 x 2. Plus att det är din bror som får köra inte du.

Motor och växellåda är bolt-on.

Lite att fundera på och en bror att övertala (eventuellt han kanske blir överlycklig att få ett skäl att åka till Arboga).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

tja jag handlar gärna motorväxellåd-kombinationen..om du kan placera grejerna på en halvpall och skicka med bussgods till blekinge..

Edited by Michael Th
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...