Jump to content

Stoneleigh 2009


anton

Recommended Posts

Gjorde en ny tråd för detta :)

Jag ska nog tyvärr inte dit i år heller, som det ser ut nu. Ska iväg på Goodwood senare på sommaren och jag vet inte om ekonomin tillåter 2 englandsresor.

Link to comment
Share on other sites

Hejsan.

Jag har pratat med Lars H och det lutar nog åt att vi åker i år också...

Känns svårt att missa årets höjdpungt...rekomenderas varmt...

Vi har ju ganska roligt når vi är på puben....

// Mats

Link to comment
Share on other sites

Utställning, marknad, öl på dagen.

Pub, Middag, Pub på kvällen.

När allt är över börjar arbetet med att pressa ner allt inhandlat junk i resväskan.

Förresten, så här går färden mellan flygplatsen och hotellet till:

Alla bilar har folk som innehar GPS.

Alla GPS-enheter ger olika färdvägsförslag.

Efter fyra-fem stopp efter vägen (och några felkörningar) dyker samtliga upp vid resmålet. Dock inte nödvändigtvis samtidigt.

Returresan består av ett visst mått av stress för att hinna med flyget. Trafiken är oförutsägbar (liksom GPS-skräpet) och kartbok rekommenderas starkt.

På flygplatsen ska hyrbilen återlämnas fulltankad. Det är Megalång kö vid macken. Stress. Kanske hinner man tanka, annars lämnas bilen otankad med en ordentligt tilltagen räkning som följd.

Sedan är det incheckning. Stress. Är alla med? Nähä, inte Umeborna.

Gatenumret på boardingkortet har hunnit ändras innan du greppat väskan efter securityrutinerna. Hylsnyckelsatser och sånt räknas som skumma föremål.

Du upptäcker inte ändringen av avgångsgate förrän du står där du trodde du skulle vara. Stress och språngmarsch med andan i halsen och den tunga väskans axelrem har nött sig ner till skelettet.

Ombordstigning. Svettig. Alla är med.

Utom Umeborna, som glömt bort att köpa souvenirer till hon som bestämmer och efter inköpsrundan kastar sig in i kärran strax efter absolut sista stund. Med ett par framskärmar i ena näven och en bakaxel i den andra.

Flygvärdinnan är överförtjust.

Jaa, det var väl det mesta då. Skitkul är det hursomhelst.

Beroende på vilket hotell/b&b man nyttjar kan det också bli utskällning från kyparen och annat skoj.

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Glömde det viktigaste.

Det finns väldigt många försäljare på plats, för min egen del uppskattar jag främst möjligheten att klämma och känna på smådetaljer ur sortimentet från SVC, Europaspares, Rallydesign und so weiter.

Att vandra omkring bland bilarna på området är en fröjd för ögon och öron. Kul att gå omkring och reflektera över vissa engelska byggen som verkligen är locost, samtidigt som det står fem-sex Ultima GTR några meter bort.

Det är en skön blandning av folk och bilar, hoppas det består i år trots finanseländet.

I fjol syntes det tydligt att det var glesare mellan montrarna. Kanske hade arrangörerna varit lite för giriga med avgifterna?

Link to comment
Share on other sites

Bra svarat, visst kan man söka sig till svaren, men det är roligare när folk berättar själva, ex stigge har sån härlig inlevelse i berättandet :D

hmmmm, tittar djupt i plånboken....om man kanske skulle............

Edited by Kilkenny
Link to comment
Share on other sites

Dessutom snackar man bilar i flera dagar i sträck utan att någon tycker det blir tråkigt.

Mässan har allt för kitcars. Två dagar är lagom för att hinna se allt.

Dessutom är det ett perfekt tillfälle att träffa klubbmedlemmar IRL.

Hejsan.

Jag har pratat med Lars H och det lutar nog åt att vi åker i år också...

Känns svårt att missa årets höjdpungt...rekomenderas varmt...

Vi har ju ganska roligt når vi är på puben....

Jag hade först inte tänkt åka men ska skövdeborna åka så kanske jag får tänka om...

Edited by Fredrik i Trollhättan
Link to comment
Share on other sites

Jag har då bokat flygbiljetter till mig och hon som bestämmer.

Struntar i ryanair, det blir samma pengar med sas för oss - och dessutom kan vi välja andra tider vilket innebär en dags ledighet från jobbet i stället för två. Plus att vi sparar in åtta mils bilkörning och det är ju också pengar.

Åker torsdag kväll från Arlanda och hemresan blir sent måndag kväll från Heathrow.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ja ,Grabbar!

Så skall ni bara vara glada för Jag är inte hemma,är tyvärr på jobb.så hoppas att ni fixar åtminståne en betongkeppas av dignitet även utan Leffe boy!!

så alla som kan ÅK.

mvh Leffe

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sådärja.

Då har man kommit hem från årets titta-på-prylar-resa.

För jag skulle ju inte handla nåt.

Tycker ändå att det blev någorlunda lugnt.

Racingbatteri, 70 pund. Ett PC680.

Plus fäste för en tiopundare.

Ny rostfri ljuddämpare (jag är misstänksam mot funktionen men chansar) 59 pund tror jag det blev.

Kolfiber. Onödigt. Men ändå, måtten är typ 1300X550 eller nåt i närheten, 50 pund. Räcker gott till ny instrumentbräda och lite andra detaljer.

Om jag jämför med svenska priser kan jag konstatera att prisdifferensen betalat biljetten.

Batteri och dämpare i resväskan, kolfiberskivan lindad runt handbagaget. Enkelt och smärtfritt!

Mässan i övrigt då?

Jodå, det var ungefär som i fjol både vad gäller besökande bilar och utbud.

Uppehåll och halvblåsigt på söndag, i går kom det lite regn mellan varven men vi hade annat inplanerat och åkte vidare redan från morgonen.

Bilder och sånt kanske jag slänger in senare, om det blir någon tid över.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...