Jump to content

Motorklubben, Dyra?


Micael

Recommended Posts

Jag vill börja med att påpeka att jag inte är emot att folk vill leva på min hobby och inte jobbar gratis. Jag väljer det alternativ jag tycker är bäst för min plånbok vare det ideelt eller kommersielt

Men när jag tittar på motorklubbens bandagar vill dom ha 3500 för en träff. Visserligen kan man via rejsa får 25% rabatt, men vi pratar fortfarande 2600.

Är det nån som betalar detta? Är det en klick personer som är lite extra stadda i kassan?

Sen frågar man sig då hur SLC kan ta 1000:- för en liknade träff. Vad jag vet så är SLC en serie som bedrivs som ett företag (inget ont om det). Men det är 1500-2500 billigare.

Sen har jag hört rykten om att någon självutnämd kvinnlig racinglegend pratade bort 2 timmar av bantiden på sista träffen , men det är som sagt rykten.

är jag bara ovanligt snål, eller har jag rätt?

Link to comment
Share on other sites

Pratar vi bara vanlig enkel banträff eller pratar vi någon slags raceförarkurs med en kunnig instruktör per person? Behöver man inte ta med egen bil heller kanske? Ingår mat? Gridgirls? :)

Link to comment
Share on other sites

Hondaklubben rockar... För 300:- året får vi gratis bankörning 5-6 ggr per år.. Börjar med Mantorp 1 Maj å sista körningen brukar vara i Oktober.. :D

3500:- skulle jag möjligtvis ge för att köra en formelbil, men aldrig för att köra min egna på banan.... Blodsugeri känns de som..

Link to comment
Share on other sites

:angry: Hej Micael! Jag tycker som Du, det är OK att folk tar betalt för sina tjänster, men de ska vara prisvärda.När det gäller sådana banträffar som Du nämner som är både dyra och dessutom otroligt töntigt upplagda så är jag definitivt ointresserad.

Jag har själv arrangerat banträffar i Växjö Sportvagnsklubb (på den tiden när banhyrorna var låga)och varit med på träffar i Alfaklubben och även en del andra arrangemang där fick man åka på banan så mycket man orkade tills däcken tog slut.

Numera, särskilt om arrangören tittat på Bilsportförbundets regler så blir resultatet att man får lyssna på en massa trams, få sin bil nedklassad av nån jäkla länsmanstyp och för övrigt mest stå och titta på när andra kör. Själv kommer man ut på banan några ynka 10-min.pass då och då. Jag tycker att det är bara slöseri med tid.

Därför, måste vi i Locost satsa på banträffar där vi kan ha roligt och testa våra bilar i den utsträckning som vi själva finner lämpligt. Hur ska nu detta gå till? Om alla som kommer till Emmaboda tar sig en funderare så diskuterar vi saken.

Hejsan, Kalle P

Link to comment
Share on other sites

Precis KALLE.

Har i år gått ur den del bil klubbar för deras ban träffar har fullständigt spårat ur sedan de börja följa bilpsort reglerna.

Ofta slutar det med att man hamnar med nybörjare i en opel kapitän med vinter däck ihop med min speedster.

Tydligen är det mycket säkert att blanda bilar som går så olika fort. För det är tyligen ännu farligare att blanda personer med och utan licens men med samma sorts bilar och samma erfarenheter!!!

Numera får man hålla sig framme och åka på privata hyrningar eller faktiskt Miata eller Alfa kulbbens träffar de var ok förra året.

:wacko:

Edited by LUPUS
Link to comment
Share on other sites

Guest rg500

Har nån av er varit med på se7en-days ??

Där kan ni köra så mycket ni vill "så länge det håller" :racesmile:

/micke

Edited by rg500
Link to comment
Share on other sites

När man ändå talar priser......

Fick ett mail från GRC i inkorgen där det står att de ska köra superstage på Skuteryd i Emmaboda liksom oss....

Priset skiljer lite om man säger så......

Visst har vi sponsring som täcker upp en del av kostnaderna, men vi låter det komma deltagarna tillgodo på ett

bra sätt istället för att stoppa klövern i fickan... Utgångskostnaden låg inte i denhär nivån innan heller bör väl nämnas....

Den 5 augusti ger vi dig möjligheten att testa tidningen Bilsports välkända Superstage konbana på Emmaboda flygfält.

Körningen pågår mellan kl. 09.00-17.00 och priset för dagen är 1200 kr inkl. moms. Någon enklare mat och dryck ingår i priset.

Som vanligt gäller först till kvarn, för att få vara med att köra. Ta chansen att vara med och köra på Sveriges roligaste konbana!

Link to comment
Share on other sites

Hörde att banhyran för Falkenberg en kväll i våras var 30000 sek för 3 timmar och inte en minut längre. Som medlem i SVKG fick vi 3 pass a 20min för 400 kronor. Det kan tyckas dyrt men det gick inte ihop för klubben.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...