Jump to content

Jag hade ÄNGLAVAKT!!!


Lenny

Recommended Posts

Så kan det gå en vanlig dag på väg hem från jobbet...!!!

Blev omkörd och han fick sladd, in i mig, sedan bar det iväg ut på en åker. Bilen hann göra tre (3) volter innan åkturen slutade på taket och en mörbultad Lenny kravlade sig ur sin sönderslagna pärla, Ford Fiesta XR2i... Synd på så rara ärtor...

Link to comment
Share on other sites

Fy faan!!!

Tur att du klarade dig.

Bilar finns det i mängder och det går att laga.

Jag hade en XR2 -87 förut och den skulle jag inte vilja volta i. Men jag tror att XR2i är lite stadigare.

Link to comment
Share on other sites

Nu, en dag senare, har man fått höra lite vittnen... som sagts blev jag omkörd i ytterkurva, den andra bilen får sladd ner i vänstra diket, kommer upp på vägen rakt in i mig. Han fortsätter "hyffsat" rakt ut på högeridans åker, medans jag glider ut på tvären. Bilen hugger tag i kanten och sedan bär det av á lá "top spin" på Liseberg...!!! 5, FEM, varv slår bilen innan åkturen avsutas på taket... Jag vill tacka min lyckliga stjärna att jag kan sitta på jobbet i dag och skriva detta.... MEN, motorn måste ju ur!!! Någon kanske rent av vill ha den... om den funkar, den är ju hyfsat lätt och ger c:a 105 hk... Ford Fiesta XR2i -90, 14000 mil... Finns i Marks kommun

Link to comment
Share on other sites

fy fan!! jag hade en kompis som voltade med sin bil för ett tag sen... han skärde upp ena armen, annars klarade han sig helskinnad också...

lägger in en bild på hans "vrak"

post-22-1113314651.jpg

Link to comment
Share on other sites

hoppas med att du klarade dej helt oskadd...

nacke och sådant kan ju visa sej efter ett tag att det tagit stryk

men jag antar att de kollade läget på akuten och allt var okej..

bilen såg ju lite medfaren ut så du hade nog just Änglavakt !! :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Tur att det var en åker bredvid vägen och inte skog! :o

Jag läste om någon kit car med mittmonterad mc-motor för ett tag sedan. Jag vill minnas att den använde spindlar och drivaxlar från just XR2i. Kan det stämma? Isf är det ju något att spara.

Link to comment
Share on other sites

Lenny:

Hur mår du efter den "vurpan" ? :blink:

Hoppas allt är ok!

Som brandman är detta en allt för vanlig syn numera..... alla klarar sig dock inte lika bra.... :(

Link to comment
Share on other sites

Hej, igen... såhär 2 dagar efter kraschen är det bara ömt och stelt och så hänger hjärnskakningen kvar lite, men annars bra...

Så nu ska nog bygget få lite fart igen, min smabo sa precis till mig att jag skulle meka med "Locosten" i morgon så det blir människa av mig igen... Kul att man har uppmuntran på det man gör hemifrån... Är lyckligt lottad, på många sätt... Kanske får loss XR2i-motorn också.... den som lever...får se...

Link to comment
Share on other sites

Tur att du klarade dig - skönt att höra!

Ang bilen - vad säger försäkringsbolaget om att du plockar motorn ur vraket? Om de löser in din bil är ju allt på bilen deras egendom?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...