Jump to content

puh, idag är en bra dag


Henrik Nilsson

Recommended Posts

Idag vaknade jag upp kl 07.30, för mina syskon skulle till skolan, och när jag ändå var uppe så tidigt så tog jag och ringde till Farstas körprovskontor för att se om det fanns några sista-minuten tider idag... jo det fanns massor, så jag tog en kl 13.00...

Man går sedan hemma, fram och tillbaka i vardagsrummet.. har inget att göra...

Sen så var det dags att sticka till Farsta. Sitter i väntrummet och klockan blir 13.00, alla andra i rummet blir hämtade av sina kontrollanter, utom jag... började bli lite närvös när klockan blivit 13.05, då kommer en man i 30-årsåldern in och säger: Herr Nilsson? Chong och man var uppe på direkten.

Sedan satte vi oss i bilen, en förbaskad Renault Laguna, med instickskort istället för nyckel och massa tekniska finnesser.

Vi började köra lite, och så frågar han: "Nä, nu är jag lite nyfiken, vad brukar du göra på fritiden?", då säger man att man brukade bygga bil, innan man skadade armen. "O det var som fan, vadå för någon?" En super seven sa jag. "Okej vad har du för motor i en sån då, etc etc."

Vi satt och snackade om min bil nästintill oavbrutet hela uppkörningen. När vi var klara sa han "Vi ses i trafiken" och gav mig mina papper på att jag kört prickfritt :wohow:

Känndes väldigt bra :thumbup:

Nu ska man iväg och köpa rally-handskar... pappa lovade att lära mig lite rallyknep från då han tävlade :twisted:

:toot:

Link to comment
Share on other sites

hehe tackar :)

Jo, man rejsar lite Renault Trafic (minibuss!) ute i skogen i Huddinge, vi har ju ett par roliga slingriga skogsvägar här :D

Nu ska man leta efter en bil man kan leka lite mer med än Traficen, och som man kan rejsa med tills locosten är klar ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...