Jump to content
Marlboro-mannen

Oljetråg ombyggnad & bafflar

Recommended Posts

Ok, har en c20xe i bokchassi som har ganska dålig markfrigång, befintliga Alu tråget funkar(choppat) med skyddsbåge svetsar i chassi, men jag skulle "tjäna" ca 3cm markfrigång om tråget lägger sig på unge för samma nivå som svänghjulet. Har läst lite om baffling för att inte gå torrt på olja, dels trap doors samt även viton gummi flaps, någon som har tips på endera av dessa(samt hur detta funkar vid ex bankörning)?, sen behöver väl pickupen modifieras? Nån som gjort detta på c20xe'n? Tips välkommet

Mvh

K.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torrsump är det bästa.  QED och SBD har sumpar som är låga.  jag har en sådan men fått baffla den rätt mkt.  sedan finns breda plåtsumpar åt mantahållet.  en sån har jag liggandes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, vore bäst med torrsump, men det kostar ju en hel del samt att det är ganska tight med utrymme och kanske ett vinterprojekt. Har sett de där "Batman" wing sumparna, om du har en sån liggande, hur mycket "bygger" den nedåt totalt? Intresserad av att sälja den?

Mvh

K.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ca 11cm

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...