Jump to content

befree

Forumdeltagare
  • Posts

    21
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Henrik kristoffersson
  • Ort
    Perstorp
  • Locost-status
    Förbereder locost-bygge
  1. Sedär det tar minsann inte lång tid att få svar på detta forum, tack. vilka morgonfåglar ni är =)
  2. Vad anser dom lärda om materialvalet? Tänker bygga i stål 25/25 *2 men av vilken kvalitet? Mvh.Henrik
  3. Får buga och bocka för en underbar beskrivning. Tackar
  4. Kanon tackar för inviten och sparar ert nummer, slår en signal när det närmar sig semestertider och ser om det passar er. Mvh.Henrik
  5. Tackar cealm =) boken beställd igår kväll så nu ska det skummas vidare i all information =)
  6. Tack för ovanstående info. Har iaf lyckats gräva djupare i all info för er och funderat ut vad jag troligtvis hoppar på, ska ta ett par rundor och kika på lite olika byggen innan starten. Men tror jag hoppar på ett haynes chassi byggt i stål eftersom som jag har en mig/mag och det är materialet som jag är mest van vid för att få fin genombränning och fin fog. Motor valet blir troligtvis saabs 2.0ltt trionic 5 150hk, opel omega växellåda. Så dom frågor som nu gäckat mig är följande. 1. Behöver haynes chassit förstärkas för detta motorval? räcker det med väl triangulering och evt förstärkningar av orginal haynes, eller måste jag bygga i grövre material än 25/25 2? 2. Hur kontrollerar sfro svetsarna? vill ju veta att allt är ok när jag tex sätter grabben i bilen eller får jag förlita mig på min egen svetskunskap? Jag kan ju ställa in svetsen för materialet och svetsa en provbit (där genombränningen syns) för att visa sfro hur genombränning mm ser ut och sedan köra på dessa värden på bilen rakt igenom eller jag snurrar nu? Tycker dock denna bit i bygget är det absolut viktigaste. Eller ska jag punkta ihop hela chassit och ta ner det till en riktig svetsare med licens som sömsvetsar? 3. Hur har ni konverterat era bilar till vänsterstyrning? följt haynes tillägg eller? Många frågor som vanligt =)
  7. Tackar och bockar mvh
  8. se där tack för infon svårt att få ihop att i huvet så verkliga erfarenheter väger tungt. mvh.henrik
  9. tjena.... jo det finns bara fördelar förutom 2 saker och det är tyngden (kanske inte jättestor betydelse när man kan köra med v8), men utseende mässigt skiljer den mycket i nosen från super seven orginal fronten blir högre och bredare och får inte samma nätta intryck..... men e lite inne på att ladda hem ritningar till mcsorley 442e, 442, 400, samt haynes och booken, och jämnföra en del samt köra runt och kolla på färdiga byggen. har du en 442e på g? mvh
  10. Tänkte komma med ett tips efter lite motorletande och med en fråga. Det finns en intressant toyota motor, nämligen den som satt i toyota gt och mr2 runt -96 4-cyl och 175hk, hur kraftöverföringen skulle se ut har jag dock inte forskat vidare i. Sen till frågan, finns det någonstanns i sverige där du kan köpa haynes boken build youre own sportscar?
  11. Det har du rätt i den är väll desutom en alu motor vilket borde ge den låg vikt, likaså saabs t7 b205 tar man lätt tryckaren på 150hk så borde man klara bes, och med ett chip har den ca 200hk vilket är väldigt osynligt trim =)
  12. Sedär nu ändras min planer helt =) Ska kika lite på ford och opels motorer också då de verkar ha stor fördel med vikten och storleken. Tackar alla för engagemanget och kommer nu att försöka få se ett par färdiga byggen i verkligheten men återkommer med frågor till er när jag har fler funderingar. Återigen ett stort tack.
  13. Tack för ett utförligt svar, vilket forum detta är =) man lär sig precis hela tiden. Zero där har vi en helt ny modell som jag inte ens kikat på, jag är ute efter en i utseende lotus 7:a evt lite bredare över baken och gärna plats till en stor man i, vill tvunget ha den låga smala noskonen som booken ha. Har hela livet åkt corvette lt1, supra tt, nissan 300zx, rx7, m3 mm men dom få gånger jag blivit förälskad i bilar är när jag åkt marcos 1600gt crossflow och lotus europa -70, så misstänker jag e ute efter en locost =) Vill ha bilen låg och bred, får för mig att 442 skulle passa men ska gensat kolla vad zero är. att jag tjatar om volvos stora motorer är pga att jag tvunget tror att jag behöver dom 170hk minst för att det ska vara kul men i åtanke med att jag blev riktigt rädd i marcos 1600gt med 130hk så kanske jag tänker lite fel
  14. Väl triangulerad? behöver få det ordet beskrivet =)
  15. Uppdatera mig gärna om vad som skiljer 400 mot book chassit. Sen tror jag att jag hoppar på442 mcsorley då m90 lådan tar en hel del plats och i orginal book blir utrymmet till pedalerna lidande. Hur stor är haynes chassi jämnfört med book? Har ni annars fler förslag på sugmotorer som skulle passa det jag är ute efter? gsi 16v? När det kommer till stolar skulle det vara underbart att få ner en skålad stol och 4-punkts bälte så kanske blir en poäng till där till 442. Men jag kanske är ute och reser lite med mina motor val, jag vill ha en riktigt snabb och rolig bil och får för mig att det måste i närmare 200hk för att det ska bli kul, men det kanske är bättre att hålla sig till låg vikt och lite mindre hästar? mvh
×
×
  • Create New...