Jump to content

Johan Iwdal

Locost Sverige medlemsklubb
  • Posts

    44
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Johan Iwdal last won the day on July 3

Johan Iwdal had the most liked content!

Reputation

36 Excellent

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Johan Iwdal
  • Ort
    Kungsbacka
  • Locost-status
    Bygger locost

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Porsche 997 bromsok sport. Sitter på S och turbomodellerna. Komplett kit bak och fram. är för stora för att få plats i 15’ fälg för er som bygger GT40 mm. Behövs 17’ 9500 + ev. Frakt mail: johan.iwdal@arkitektbyrandesign.se Sms: 0703312445
  2. Har ett par främre undre bärarmar från Southern GT över. 800 + ev. Frakt mail: johan.iwdal@arkitektbyrandesign.se Sms: 0703312445
  3. Har en rattstång till Opel Corsa C med servo över. Är från en högerstyrd Corsa. 1500kr + ev. Frakt mail: johan.iwdal@arkitektbyrandesign.se Sms: 0703312445
  4. En stor milstolpe i projektet. Gjorde SFRO 1 byggbesiktning med godkänt resultat idag. Några småsaker som skall justeras som stansa VIN nummer och kryssa ramnummer. Känns skönt att inte behöva såga isär chassit iallafall 🙂
  5. Skulle behöva lite vägledning hur man bäst placerar Micks (southern gt) AC enhet under instrumentbrädan så den får plats. Har inte instrumentbrädan än så om någon har lite bilder och referensmått hade det varit toppen
  6. Någon som kan tipsa om vart man kan köpa drivknutar av bra kvalitet, även damasker mm.
  7. Liten milstolpe för projektet. Fick monterat motor och växellåda efter mycket om och men. Vid första provmontering så hamnade motorn för högt och för långt bak. Drivaxlarna hamnade teoretiskt i konflikt med tvärstag till motorhuven och drivaxelvinkeln blev för stor. Efter massa mätande så blev det tvunget att bygga om motorfästena. Sänkte fästena totalt 40mm och flyttade fram motorpaketet 15mm. Resultatet blev att undersida oljetråg nu ligger i liv med undersida chassi och drivaxlarna kommer gå fritt. Kommer säkert få andra problem längre fram men för stunden känns det bra och allt livar fint. Även air jacksen är på plats.
  8. Ja precis 🙃 Dom har färdiga lösningar till GT40, Panthera och Cobra tror jag det var. Sedan är det alltid en viss anpassning beroende på växellåda, utformning av chassit mm. Man får växelreglaget och anslutningarna till växelföraren först. Sedan mäter man hur långa kablarna skall vara så tillverkas dom efter det. Nu har jag inte monterat min växelspak än så ska kanske inte marknadsföra något än....... Hemsidan om någon vill veta mer: https://gtracingonline.co.uk/
  9. Nej det är H-växling, beställde den från GT-racing i England med lite modifiering.
  10. Fick även hem växelreglaget idag. Ska bli spännande att se hur det funkar med bilen
  11. Har äntligen fått allt på plats med hjulupphängningen efter strul med delar som saknades, fel delar när dom väl kom och lite produktionsstrul med det som specialtillverkats.
  12. Varför hamnade en Ac slang där bak?
  13. Har en känsla av att mitt oljetråg kommer hamna i vägen också....
  14. Med risk för att klassas som hjärndöd så behöver jag lite hjälp. Hur har ni som har Southern dragit handbromswirarna. Blir inte klok på hur dom ska sitta. Tycker staget är för kort. Saknar jag något.........
  15. Tack Arto. Varför jag frågade är för att jag ska beställa mätare och var osäker på storleken på de stora och små mätarna.
×
×
  • Create New...