Jump to content

hoffman_gt40

Forumdeltagare
  • Posts

    455
  • Joined

  • Last visited

    Never

Reputation

0 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kul att du är med igen Chrille,kör hårt och titta på gamla bilder så känner du att du kommit riktigt långt,och inte hur mycket du har kvar! Med vänlig hälsning Peter
  2. Mackan wrote: Finfin installation Peter! Har skissat på en fläktkåpa men tänkte aldrig på att man kan dela upp den i två och styra fläktarna separat, tackar för tipset! Bilen ser ut som en dröm, lycka till med besiktningen! /Markus Ja det är ett litet tips ,den lilla skilje väggen gör att en fläkt inte suger ur den andra fläkten utan genom kylet vid en fläkt i drift. P
  3. Vill passa på att slå ett slag för Ron Davis fina kylare funkar fin fint nu med termokontakt från folka buss 80-90 tal med slutning vid två temperaturer 87 och 92 grader ,vid frontmonterad termokontakt startar dessa vid 95 och 105 grader med 80 graders termostat blir det en bra balans med fläktarna. Det sitter skiljevägg mellan fläktarna så det går bra att köra en fläkt åt gången ca 1 minut går fläkten åt gången. Med vänlig hälsning Peter H
  4. Henrik wrote: Härligt -när blir det SFRO2? Med vänlig hälsning, Henrik Pratade med lars Torngren i förrgår,så fort det blir sandfritt och torrt ute,hans G-kraftmätare va på kalibrering ,så den behöver han få tillbaks också. 😃
  5. Har jobbat på med GT.n inför besiktningen nu är allt åtgärdat och redo för besiktning. Så fort det blir vår och torrt så blir det provkörningar och boka besiktningar,nu ska den bli klar! Var ledig och vaxade lite i dag! 😃
  6. Var ska dessa skönheter sitta? Med vänlig hälsning peter H
  7. En försenad God Hjul på er alla GT byggare! Har legat i vinter kräksjukan sen dan innan julafton , blev en billig jul Resorb och rostbröd och -2.5 kg i vikt. Var i alla fall ledig en vecka innan jul och jobbade på GT.n fixade i stort sett alla bekymmer jag hade. Värmepaketet läckte. att använda ett element från 80 talet va ingen bra ide nytt på ebay ,gick bra att byta genom min lilla servicelucka utifrån. check! Kopplingen kopplade inte ur , använde Görans 5/8 huvudcyl, dom kan ni kasta dom som inte redan gjort det Tack Peter Karphed som hade en 7/8 huvudcylinder det blev kanon dragläge ca i mitten av slaget. Lagom trög känsla i trampet ,kan rekomendera detta, check! En termokontakt (ny) som slutat funka till kylaren dit med den gamla sen funkade det igen, check! Hastighetsmätaren funkade inte Tack till Henrik och Sven Åke som hade rätt kopplingsshema och kallibrering funkar nu ,Check! Har provkört lite hemma på gården och till vändplanen hemma lite små pyssel behövs lite mindre remskiva till generatorn ,laddar inte på tomgång. Obalans i motor kontra svänghjul ,ej balanserat ihop blir obalans vid 2500 rpm och tilltar uppåt. Nu blir det motorn jag hade innan fast med en snällare kamaxel i den är balanserad i alla fall då kan jag passa på att byta remskiva på generatorn. De samlade intrycken i låg fart känns ok nu dragläge,bromskänsla , gas känsla , växlar går i som de ska. Så fort det blir väder i vår ska det provköras på större yta i högre fart, men besiktningarna närmar sig nu, kanske kan bli en första långkörning till Frankrike i Juni 😃 😃 😃
  8. Bra jobbat Peter,den ser maffig ut där den sitter,kommer nog bli fin känsla i den lådan. God Jul själv! Med vänlig hälsning Peter Hoffman
  9. Min psykolog säger att jag snart,inom något år blir botad från de traumatiska upplevelser jag haft med plastningen av GOX en. Kämpa på en dag blir man klar,för övrigt ser det kanon ut. P
  10. Det jag tänker på när jag ser mittre ramlager som går ner sig på detta vis är en krokig vevaxel. När man sätter ihop en motor och kör så få lugna mil som du gjort ska inte ramarna gå ner sig. Dålig smörjning brukar visa sig på vevtapparna först. Är vev och ram tappar inte ovala och lagerspelet ok återstår nog bara krokig vevaxel. Jag har en fin std slipad vev om du skulle behöva.
  11. Shit va du ligger i Krille! Men det kommer kännas skönt när plastningen är över även om det är ett häst jobb som ska göras. Kämpa på. Med vänlig hälsning Peter H
  12. Håller med Örjan om galven jobbigt att göra ljusteringar med fästen. Har en annan hobbybil liknande GT40 som närmar sig 30 år problemet är inte att hålla rost borta från ramen,vanlig färg duger gott. Har du Opeln kvar föresten? Med vänlig hälsning Peter H
  13. Tjena alla tappra byggare! Hittade nått i garaget i dag,eller ladan,ett BarnFind! En riktigt gammal GT40 bygge som fastnade i ett hörn och samlade damm för tre år sen. Men efter en timme med slangen och svampen så ser den riktigt skaplig ut. Ska ta mig i kragen och slutföra de sista detaljerna under hösten tänkte jag, så jag ska försöka vara mer aktiv på forumet.
  14. Har man tur och letar lite så kan man hitta en glasmästare som brinner för bilhobbyn,min glasmästare slipade till en ruta lackade kanterna och limmade in rutan i rutramen för 500, men som sagt då måste dom nog tycka att det är lite kul att jobba med lite udda bilar också. Med vänlig hälsning Peter H
  15. När man byggt GT40 i snart 10 år så är det återkommande att man tittar på höjder/dörrspringor och jag har i alla fall inte sett någon så full ändad som din GT Magnus. Så sträck på dig Magnus,någon medelmåtta till bilbyggare/lackerare är du inte. Lite kul att se Novan i bakgrunden,Nova är en liten amerikansk bil ändå trots att GT.n står närmre ser den ut som en leksaksbil,men det är den ju ochså 😃 Nu börjar startfältet mot LeMans 2016 ta form! 😃 Med vänlig hälsning Peter Hoffman
×
×
  • Create New...