Jump to content

catskalle

Forumdeltagare
  • Posts

    244
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    11

catskalle last won the day on September 17 2020

catskalle had the most liked content!

Reputation

69 Excellent

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Thomas Gustafsson
  • Ort
    Söderhamn
  • Locost-status
    Bygger locost

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Grattis, Bra jobbat /Thomas
  2. Tyvärr inga bromsok, Men jag är ute efter dörrhandtag och mailat SGT flera gånger men det händer inget! Men det ser ut som det finns en tillverkare i Sverige , intresserad att bli av med en uppsättning ? /Thomas
  3. Liten uppdatering, Idag fixade jag lite med fronthuvens gångjärn och kylarens placering så det passar mot huven. Satte även dit ett förstärkt fäste till styrstången då det föregående flexade lite! /Thomas
  4. När man monterar en kardanaxel med knutkors så är det ju väldigt viktigt med fast del mot fast del(Att de ligger i linje) annars uppstår vibrationer, borde bli samma fenomen vid rattaxeln (om det är 2 knutar). Den snurrar ju betydligt långsammare men dock en risk! /Thomas
  5. Bränsle pump modulen vi kollade på i mitt garage skriver Holley så här om: Supports up to 700 EFI or 900 Carb HP (HP Rating @ 60 PSI at 13.5 Volts / 10.4 AMP Draw) Heter så här : Holley sniper efi 19-380 Hoppas resan söder ut gått bra, Tack för att vi fick se detta konstverk /Thomas
  6. Det kom en stormvind från norr igår på väg genom Sverige och stannade till i Söderhamns trakten så vi fick avnjuta denna läckerhet ( bilen alltså ), Tack christer. Vi var hemma hos Örjan så intressant att se lite olika lösningar och skillnad MK1 & MK2! /Thomas
  7. Vackert Arto vackert /Thomas
  8. De flesta ligger mellan 900-1000mm, cyl 4 och 8 blir kortare ca 600mm. Nu är alla rör helsvetsade, ska byta flänsar då jag bara hade svarta när jag började🤪 Efter det så ska det ner i betbadet. /Thomas
  9. Har börjat helsvetsa rören blir ett till två rör varje gång jag åker till bilen. Tejpa skarvar, fylla rotgas, svetsa, sen repetera 😁 Rotgasen gör sitt jobb.
  10. Sådär då är allt punktat bara helsvetsning kvar😁 /Thomas
  11. Snart dax för kabeldragning/härvor, vägg att dra på klar, kablar hemma, kabelstrumpor hemma, elschema klart ja då är det bara att köra igång. Tänkte projisera bilen på väggen och rita av så hamnar förhoppningsvis allt där det ska. /Thomas
  12. Det är rörigt i verkstan nu Det tar mycket tid att få ihop dessa rör men ändå ett rogivande jobb. Montera, mäta, montera isär, punkta, prova. sen är det någon vinkel som inte stämmer så då är det bara att kapa isär och göra om. Kände när jag skruvade fram och tillbaka i alutopparna att några gängingångar var dåliga så då monterade jag insatsgängor! /Thomas
  13. Just ja jag ändrade på staget och flyttade ner det och bakåt! Kapade ner fjädertornen och lockade dem i samma arbete Hoppas på att verkan blir som det är tänkt, jag tror det men det kommer att visa sig! bättre utrymme för avgas blir det dock! Fackverksbalken skall lockas och snyggas till när det är bestämt att den skall sitta där! /Thomas
×
×
  • Create New...