Nu va det länge sedan det uppdaterades här. Har hänt lite sen dess. Börjat få ordning på karossdelar. I lördags lastades bilen och kördes till Härryda där den blev mappad.. Började bra men efter en del grundjusteringar och lite belastning så tappade motorn en cylinder, stiften togs ur och kollade, inga uppenbara fel, testade och knackade ihop stiften( BCPR6ES). Nytt test och nu funkade bilen som den skulle. Kan va en spole som inte hänger med som den ska. Redan vid första svepet på fyrans växel så började bilen blåryka lite grann, troligtvis högt vevhustryck då motorn gått 22000 mil och är orörd. Vid första svepet så gav den 142 Hk på hjulen, ca 159 Hk i motorn. Detta vid 0,4 bars laddtryck. Då jag ville ha runt 150 i motorn så började vi sänka tändningen tills vi hamnade på 136hk på hjulen, alltså 151hk i motorn, där nöjde vi oss, för att inte riskera att motorn skulle ta skada. Fortfarande 0,4 bara laddtryck. Vi upptäckte även att lambdan betedde sig underligt i mellanregistret så och det gick inte riktigt få kläm på varför, kan vara nån spridare som inte är som den ska. Kommer köra med motorn som den är denna säsongen och under vintern kommer den troligtvis plockas ur och renoveras samt montera nya spridare och tändspolar.. Men nu har jag iallafall papper på 151hk så nu ställs siktet på att få den färdig och göra sfro 2, bullerprov och till sist enskilt godkännande. Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk