Jump to content


  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Posts

    • Tidiga Volvo Duett hade sån man vred. 
    • Du kan ju ha en sån najs spak som man drar ut från brädan och vrider på så den låser sig. Minns inte vilka som hade så original.
    • Det samma .  Och precis bara onödiga turer på knixiga vägar  är tillåtet 🙂 .  67%  SOC när jag var hemma efter ca 7 mil .   Tror faktiskt batteriet nu med lite cykler/motion håller ut bättre eller så räknar datorn lite som den vill.  Halva tiden var ju inte lugn körning 
    • Knapp (med el?) har jag funderat på och övergett, vill ha en analog spak... Under instrumentbrädan var ett alternativ, det ska jag titta lite närmare på... 
    • Påbörjad replika av Lotus Super Seven. Byggd efter ritningar från kända Haynes. https://en.wikipedia.org/wiki/Haynes_Roadster Säljes då den blev stående när jag blev av med mekplatsen. Det som är kvar är att koppla ihop allt och köpa/bygga kaross. Om den ska vägregistreras är det väldigt nära första delbesiktning. Alla svetsar är oslipade enligt regler(för att de ska kunna inspektera enklare). Annars skulle det kunna bli en kul banbil eller isbil.   Den är målad med rostskyddsprimer men bör plockas ner och få riktig lack innan den är klar. Delar från Ford Sierra -87 som fungerade när de plockades ur. 2L Pinto motor med platt oljetråg. Kortat kardan och kortat utslag på växelspaken. Coilover dämpare från Protech Shocks, rostfläkar på fjädrarna men kolvarna är fina. Komplett elhärva finns, det krävs att man vet vart kablarna ska sitta då tyvärr har solen blekt bort märkningen jag gjorde. Dubbel länkarmsfjädring med plastbussningar, svetsade i sömlösa 3mm rör, hållfasthetsintyg finns i örebro. Styrstång med deformationsvinkel för krocksäkerhet. Rörram svetsad i 25x25x2 stålrör.   Ge ett bud, ni kan komma inspektera innan ni bestämmer er. Jag kan skicka fler bilder och fråga mig om det är något ni undrar.
  • Forum Statistics

    • Total Topics
      14k
    • Total Posts
      175.7k
×
×
  • Create New...