cealm Posted November 6, 2011 Posted November 6, 2011 Jag har faktiskt två BW T5 lådor. Sälja eller inte sälja det är frågan. Jag vill helst sälja den som är förpackad i en CealmSeven V8. Hur många splines skall det vara en 26-a eller 14? Båda lådorna är NWC. Quote
Mildseven Posted November 6, 2011 Author Posted November 6, 2011 Jag blev påmind av vankelkalle ingen Ford på våran gård.. Så jag har köpte en annan låda. //Per Quote
Drake Posted November 6, 2011 Posted November 6, 2011 Om det är lådorna jag tror, så är en av dom en WC. Åtminstone såg det så ut när jag var och besökte dig. Lägg upp ett par bilder så får vi se. Lagerhusen på framsidan av husen avslöjar allt. Quote
cealm Posted November 6, 2011 Posted November 6, 2011 Den här sitter i CealmSeven V8 och är en 26 splines BW T5. Den andra 14 splines verkar jag inte ha någon bild på. Nu fick Mildseven tag på en växellåda så problemet är löst. Fast BW T5 är inte speciella Fordlådor det sitter tex i Cheva också. Quote
Drake Posted November 6, 2011 Posted November 6, 2011 Här kan man läsa lite om lådorna, och hur man skiljer en WC från en NWC. http://www.moderndriveline.com/Technical_Bits/t5_history.htm T5:an satt bland annat i Camaron. Längden på ingående axeln är annorlunda mellan Fård och Sjeva och kanske även yoken. Utväxlingarna skiljer också, effekttåligheten likaså. Det finns hundratals olika varianter, även NWC som tål mer vrid än WC-lådorna så läs på! Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.