Borken Posted June 7, 2004 Share Posted June 7, 2004 Hej Hjälp mig lite nu innan jag blir helt förstörd, är det nån som har ett bra(läs enkelt att hitta) koncept för bakaxel å främre hjulupphägning till ett bokchassi. Funkar det t ex med en volvo 240 bakaxel? Går det att hitta taunus spindlar eller är det 140 som gäller om det är 140 vilken styrväxel är lämplig. Volvomotorn var alldeles för hög om jag inte missminner mig, eller? H Borken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krister Posted June 7, 2004 Share Posted June 7, 2004 Hej Vi har fått tag på Tanus spindlar med bromsok för 150:-/sida på skroten. Inga problem att hitta. Angående bakvagn och franvagn kolla vår sida: http://members.fortunecity.se/seiw/index.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted June 7, 2004 Author Share Posted June 7, 2004 Shysst bygge, jag satsar nog inte på delad bakvagn, verkar bli för många variabler att hålla reda på. Taunus spindlar ska jag leta reda på.... H Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kallerman Posted June 7, 2004 Share Posted June 7, 2004 Angående bakvagn och franvagn kolla vår sida: http://members.fortunecity.se/seiw/index.html Ser lite tungt ut: Men säkert väldigt stabilt. :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted June 7, 2004 Share Posted June 7, 2004 heldre tungt och stabilt än lätt och sladrigt:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leto Posted June 7, 2004 Share Posted June 7, 2004 Funkar det t ex med en volvo 240 bakaxel? Bör passa utmärkt i ett bokchassi. Se upp med bakskärmarna bara så inte hjulen kommer för långt in i hjulhusen. Går det att hitta taunus spindlar Ja. se ovan ;) eller är det 140 som gäller om det är 140 Bokchassit är konstruerat för Taunusspindeln, använder du något annat bör du justera infästingspunker och A-armslängder för att få bra geometri. vilken styrväxel är lämplig. Ingen, i stort sett alla standardbilsväxlar är för breda. Sierrans styrväxel går att korta men det kräver en metallsvarv och någon som kan köra den. Hundratals (?) Locost åker omkring med Escort-växlar så det är inget jätte problem. Volvomotorn var alldeles för hög om jag inte missminner mig, eller? Det stämmer, å andra sidan är Pinton också alldeles för hög (i stort sett lika hög och tung som en B23) men det har inte hindrat folk att använda den. Blir lite bulor på huven men.... Lycka till med byggget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.