Magoo Posted August 23, 2011 Share Posted August 23, 2011 Enkel fråga: Kan man göra SFRO2:an utan huv? eller blir det no no? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted August 23, 2011 Share Posted August 23, 2011 Huv är enklare annars så måste hela motorrumet anpassas utifrån fotgängarsäkerhet. Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted August 23, 2011 Author Share Posted August 23, 2011 Bananer!! då måste jag slabba ihop en huv snabbt.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björne Posted August 23, 2011 Share Posted August 23, 2011 Hej. Min SFRO-man körde min utan huv. Prata med han innan. Visserligen hade jag den på när jag kom men vi la av den och sedan körde han en runda. //Björn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted August 23, 2011 Share Posted August 23, 2011 (edited) --- Enkel fråga: Kan man göra SFRO2:an utan huv? eller blir det no no? --- Det är är rutin, jag registerar 100 procent av bilarna utan huv för om jag registrerar bilen utan huv så kan jag välja att köra med eller utan. Väljer jag att regga med huv så är det huv som gäller. Inget problem alls. Om du tittar i mina trådar på CealmSeven och CealmSeven V8 så finns inget speciellt gjort för "fotgängarsäkerhet" utan det är Sevenbilar utan motorhuv. Det finns heller inget krav i VVFS 2003:22 på motorhuv. SFRO är den instans som bland annat fotograferar bilen i dess slutgiltiga utsende. Dessa bilder överförs till SBP och har du motorhuv vid plåtning så bör du ha motorhuv vid regbes och därtill eventuella efterföljande andra kontroller. Edited August 23, 2011 by cealm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts