Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag har en trimmad Ford Pinto / OHC som jag skall sälja med följande spec.

-Botten med Cossie stakar och 92mm högkompskolvar med urtag för ventiler.

-Balanserad vev, svänghjul, remhjul och koppling.

-Lättat svänghjul med ARP bultar.

-4-puckad sinterlamellkoppling.

-ARP topplockspinnbultar.

-Insugsventiler 44,5mm, avgas 38mm, bronsstyrningar.

-Rullkam från Coltec racing, PR62. Se http://www.coltecracing.com/camshafts.html#top

-Rullvippor.

-Justerbart kamdrev.

-Dubbla Weber 50:or.

Har kanske glömt något, men undrar ni något är det bara att höra av sig.

Idag är toppen avlyft från botten och motorn sitter ej i bilen.

Säljer helst hela motorn i ett paket men kan tänka mig att sälja lösa delar också.

Lämna bud, dock inga skambud.

Bilder

http://www.blocket.se/lund/Trimmad_Ford_Pinto___OHC_35448532.htm?ca=23_2&w=3

/Calle

0702-355588

carl.wrangel@pbhome.se

Posted

Hej, jag såg din annons på blocket, trevligt litet monster du avyttrar. :)

- Är den bänkad?

- Är Weber 50'orna bestyckade för den motorn?

- Vem har byggt den?

Posted

Hej, jag såg din annons på blocket, trevligt litet monster du avyttrar. :)

- Är den bänkad?

- Är Weber 50'orna bestyckade för den motorn?

- Vem har byggt den?

Hej,

- Nej jag har inte bänkat den. Killen som jag köpte motorn av hade bänkat den, dock har jag inte några papperpå det.

- Japp.

- Ursprungligen är det en norrman som bygg den, har för mig han heter Guldbrandsen.

Mvh

Calle

  • 2 weeks later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...