Antas Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 (edited) Hur låser man Biltemas rostfria klammer till avgasbandage? Slår man ihop den lilla utbuktningen eller drar man bara igenom änden? Ingen instruktion finns på förpackningen. Antas Bandagerad. Edited November 8, 2011 by Antas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 (edited) Funkar nästan som vanligt buntband. Jag har använt detta verktyg som drar åt och klipper av http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Chassi/Verktyg-for-monteringsband/ EDIT: Jag har inte gjort nåt mer än bara dra åt. Edited August 14, 2011 by Jocke4U Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted August 14, 2011 Author Share Posted August 14, 2011 Avgasklammren är helt släta, finns inga "rillor" som kan låsa. Monteringsbanden till drivaxlarna ser annorlunda ut. Det ser lite osäkert ut att ett helt slätt band ska kunna låsa. Jag har dragit åt med tång men tycker att det spänner dåligt, efter att ha dragit åt går det att vrida klammret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts