auditsq Posted July 5, 2011 Posted July 5, 2011 när jag bytte lamellskiva o urtrampningslager igår märkte jag att det blir väldigt lite spel för kopplingsarmen att röra sej: ca 35mm innan den tar i sprängkåpan... märkligt för måtten på de nya grejorna är identiska o bevisligen fungerade innan .. varför jag frågar är för att det har pratats om att använda Ford Capri urtrampningslager.. annat höjdmått på detta ? jag har inte skruvat fast motorn ännu ..ska jag lyfta ur igen o försöka ordna så jag får längre fritt avstånd för kopplingsarmen? om man behöver tillverka en distans vilket material är i så fall lämpligt..det väl nåt grafitmaterial på dom normalt tack på förhand semsterfirande i garaget har fått en att tända till på bilen igen .. :wub: Quote
auditsq Posted July 5, 2011 Author Posted July 5, 2011 löste sej gjorde en kopia av det som Westfield har mage att ta 71.43£ ex frakt ... så jag gjorde som en del gjort i forum i England ..svarva en distans på 20mm o limma den på utrampningslagret med Epoxy så som Westfield gör..voila..kopplingsarmen är 15mm från sprängkåpan i viloläge.. :prop: Clutch release bearing and spacer. Zetec to MT75 cable operated gearbox 71:43£ :angry: :angry: :angry: Quote
Recommended Posts