Tomas Posted June 9, 2011 Posted June 9, 2011 Räcker det att ha vevhusventilationen rakt ut i atmosfären via ett filter eller måste det vara lite undertryck åxå? Tror det gick en slang original till insuget men den anslutningen finns inte kvar :unsure: Quote
Jocke4U Posted June 9, 2011 Posted June 9, 2011 Måste vara slutet (vid regbes) dvs gå in mellan luftfilter och turbo i ditt fall Quote
Tomas Posted June 9, 2011 Author Posted June 9, 2011 Ok är det bättre att skicka in det i turbo eller in i insuget då? Var ju en del avlagringar i rören från vevhusventilationen som man kanske inte vill ha in i turbon? Quote
Jocke4U Posted June 9, 2011 Posted June 9, 2011 (edited) Tja, original på SAAB'en så sitter det innan turbo så jag kommer sätta det på den sidan. Efter regbes kan du ju modifiera, en del använder en flaska med lufthål (öppet) och sen finns det ju oljefångare som sitter emellan http://shop.klracing.se/sv/artiklar/oljecatch-tank/index.html Edited June 9, 2011 by Jocke4U Quote
Tomas Posted June 9, 2011 Author Posted June 9, 2011 Ja det är enkelt att skicka in det före turbo. Får nog bli så då Quote
audimotorsport Posted June 10, 2011 Posted June 10, 2011 Inte bara enkelt utan ett måste...sätter du den efter turbon så skickar du laddtruck in i vevhuset vilket lär skapa nya spännande jobb på motorn! /Peter Quote
Tomas Posted June 10, 2011 Author Posted June 10, 2011 Tänkte inte på det :icon_oops: Tackar så mycket för svaren Jocke å Peter! Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.