Jocke4U Posted June 6, 2011 Share Posted June 6, 2011 Misstänker att jag behöver 2 st hållare, en för 4-5 reläer och en för ca 8 säkringar. Säkringshållare finns ju oftast lite överallt men relähållare är inte lika vanligt. Några tips vad man kan hitta det? Det finns ju en del på Ebay men tänkte skippa detta denna gång (tid) om jag hittar vettiga alternativ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted June 6, 2011 Share Posted June 6, 2011 (edited) Biltema har ihopkopplingsbara reläsocklar för 24,90 SEK/st. http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/El/Ovrigt/Relasockel-byggbar/ Edited January 3, 2012 by Antas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas Posted June 6, 2011 Share Posted June 6, 2011 Jag köpte ett par relähållare på Autoexperten i stan. Går att använda vanliga kabelskor till dem men helst ska det vara oisolerade skor med en liten hake så att de låser fast i hållaren när man pressar in kablarna i hållaren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted June 6, 2011 Share Posted June 6, 2011 Jag har också sett sådana. Problemet är att få tag på hakförsedda kabelskor. Antas Haklös (inte utan haka men väl utan hake) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzer Posted June 6, 2011 Share Posted June 6, 2011 Hej! Kabelskor med nabb finns på Swedol. Artnr: EL-26904 (Bör vara den sort som du är ute efter) Tänk bara på att denna sort av kabelskor kräver en annan typ av Kabelskotång än "vanliga" isolerade. Även tång finns hos Swedol, Artnr: EL-2940. Jag har använt relähållare från Biltema och plockat bort de befintliga kablarna, en omväg men jag har i ärlighetens namn inte tänkt på att fråga i en "vanlig" biltillbehörsfirma.... JEK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted June 6, 2011 Author Share Posted June 6, 2011 Tack för tipsen, Den byggbara sockeln är ju smidig (missade totalt denna) och med nya kabelskor så man slipper extra skarvar :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts