Maizer Posted May 23, 2011 Share Posted May 23, 2011 (edited) Funderar lite på en seven med r1-motor, har dock lite frågor. Eftersom man allt som oftast inte kommer rejsa runt på en bana, hur funkar vanlig körning, exempelvis till&från jobbet med mc-motor? Hur funkar det med utväxlingen? Håller koppling osv eller behöver man göra stora modifieringar? Vad skulle ni föredra, en seven med r1-motor eller eventuellt en b23 rallycross på runt 250hk då med dogbox. Ja, ni förstår kanske jag vill komma, om ni kan berätta lite generella fördelar/nackdelar med bec. Tacksam för någonlunda snabba svar! Mvh Edited May 23, 2011 by Maizer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted May 23, 2011 Share Posted May 23, 2011 Här finns lite info iaf.....om bec funkar på gatan o dyl http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=152895 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gabbes Posted June 22, 2011 Share Posted June 22, 2011 (edited) Funderar lite på en seven med r1-motor, har dock lite frågor. Eftersom man allt som oftast inte kommer rejsa runt på en bana, hur funkar vanlig körning, exempelvis till&från jobbet med mc-motor? Hur funkar det med utväxlingen? Håller koppling osv eller behöver man göra stora modifieringar? Vad skulle ni föredra, en seven med r1-motor eller eventuellt en b23 rallycross på runt 250hk då med dogbox. Ja, ni förstår kanske jag vill komma, om ni kan berätta lite generella fördelar/nackdelar med bec. Tacksam för någonlunda snabba svar! Mvh Jag har kört i 2 år nu med den här uppsättningen av bil/motor (Locost/R1) både på gatan och på banan och har bara gott att säga! Givetvis beroende på vad du själv vill ha ut av det hela, men det är helt klart körbart. Det enda är att man får "smyga" sig på kopplingen vid start och att det varvar dubbelt så mycket med en MC motor än med en bilmotor. Kopplingen kan man förstärka på olika sätt: dubbla solfjädrar eller som jag med en Barnettkoppling, original Yamaha lameller och lite kraftigare fjädrar så håller den för misshandel på banan också. Men givetvis blir det mer "bil" över det hela med en Volvomotor, men 250hk och 2,3 liter blir det ett enormt vridmoment i en för övrigt lätt bil. Fundera först över om du vill ha race eller bilstuk eller om du kommer förbi Helsingborgstrakten vid tillfälle: dyk in för en provtur! Edited June 22, 2011 by gabbes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.