cealm Posted May 20, 2011 Share Posted May 20, 2011 Arboga Flygfält är start och landningsplats för Big Paramotor Meet. Första roten paramotorflygare såg jag 07:25 imorse (20 maj). Läs mera på Big Paramotor Meet. eller på sidan Om Träffen i Arboga Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted May 21, 2011 Author Share Posted May 21, 2011 Hemkommen från ett blåsigt flygfält. Ikväll kanske paramotorflygarna kan starta. Massor av maskiner och det visade sig också att jag var bekant med två av flygarna. En kompis från Arboga, som om jag tänker efter ordentligt så har jag vetat om honom som flygare i ett antal år. Vi resonerade en hel del kring ämnet. Dessutom träffade jag en försäljare från Spanien som det blev mycket resonemang med både om paramotor men vi gick även husesyn på min Sevenbil om man nu verkligen kan gå husesyn med bilar. Tål att tänka på. Chefsarrangören fick korn på mig och nästan så jag skall ta paramotorlicens sedan lämnade han över mig till en instruktör från Örebro som när jag såg killen direkt kände igen men varifrån. Han hade samma problem dvs känna igen men varifrån. På runt mellan 30 och 45 sekunder hade vi skannat igenom möjligheterna och hittade kopplingen. Modellflyg, helikopter och en firma i Örebo mm. Så självklart det var. En veckas intensivkurs och om jag är duktig elvev så har jag ett certifikat. Törs jag det? Inte vet jag. Karlson-på-taket-ryggsäck kostar från 40 till 75 och en skärm från 15 och licens mellan 15 och 20. Under 75kkr är man i luften alltså. Hmmmmmm För att prova på så kan jag få åka med i dubbelkommando och då hjulburet. Den här maskinen skulle det vara i såfall på de två första korten. I paramotorkretsar handlar det inte om, kanske, eller jag skall fundera. Kursen i maj är fulltecknad, sorry men jag har plsta för dig i augusti. Det låter väl bra eller hur? Ja just det Eller hur????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted May 21, 2011 Author Share Posted May 21, 2011 Tvärsnytt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted May 21, 2011 Author Share Posted May 21, 2011 Mer bilder från Arboga flygfält. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest adam777 Posted November 14, 2012 Share Posted November 14, 2012 Fina bilder. Jag skulle också vilja rida på den. Jag är stranden att detta skulle vara en trevlig upplevelse att få en åktur i den. Adam smith adam.smith402@yahoo.com Nitrotek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts