Fredrik.b Posted June 1, 2004 Share Posted June 1, 2004 Hej Kan någon hjälpa mig. Var kan man hitta ritningar på hjulupphängningen som man kan översätta till mcsorley 7+442. Har tänkt andvända en sierra som donator, men om någon har ritningar till en annan donatorbil så är jag inte sämre än att jag kan ändra mig. Vill ha delad bakaxel och har tänkt bygga med mc-motor. Hjälp mvh Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted June 1, 2004 Share Posted June 1, 2004 Hittade denna med hjälp av sökfunktionen. Det är till ett smalare chassi, men du kan ju alltid förlänga bärarmarna. http://www.georgecushing.net/SierraIRS.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik.b Posted June 3, 2004 Author Share Posted June 3, 2004 Tackar. Men blir det inte helt galet om man ändrar längden på bärarmarna??. mvh Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted June 3, 2004 Share Posted June 3, 2004 ofta blir det galet om man ändrar något... tog mig två månader att få ihop min bakvagn... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik.b Posted June 3, 2004 Author Share Posted June 3, 2004 Bygger du med delad bakaxel?? Om du gör det, vad är det för axel & var hittade du ritningar?? mvh Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted June 3, 2004 Share Posted June 3, 2004 Jag har inte kollat om det stämmer, men jag läste nånstans att om man förlänger båda armarna lika mycket så kommer det att fungera likadant, fast camberförändringarna blir mindre. Det borde gå att kolla upp genom att göra en 2D-modell i papp eller nåt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted June 3, 2004 Share Posted June 3, 2004 Jag använde lite olika ritningar men Sierra IRS som finns längre upp i tråden var nog mest inspiration. Sen liknar min bakvagn mycket westfields men mina yttre nav är svetsade i stål och inte gjutna i alu.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted June 3, 2004 Share Posted June 3, 2004 Här finns minst en ritning till i files/chassis: http://locost7.info Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leto Posted June 3, 2004 Share Posted June 3, 2004 Tiger Racing (länk till vänster) säljer en bok med ritninger för sierra bakvagn. Men geometrierna är dåliga vad jag förstått av några trådat på engelska listan. Du bör nog kolla alla ritningar du hittar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts