Falcor Posted September 14, 2003 Posted September 14, 2003 Finns det nån som byggt en sådan bil? (letade lite på nätet men hittade inget) Motorn, är juh "lagom" stark, låter trevligt och varvar gärna... :) Problemet med den är väl att man får bredda chassiet en bit... och att hitta en bra växellåda... (kanske funkar med en från Alfa 75?) Tyngdpunkten lär iallafall bli trevligt låg... :-) //Mats Quote
cat7even Posted September 15, 2003 Posted September 15, 2003 Kollla in under estfield på orders så skall de finnas en boxer 33 med getrag låda såld till sverige. Har också ett svagt minne om att ha sett det ngn annanstans Quote
gka Posted September 19, 2003 Posted September 19, 2003 Tanken har slagit mig också. Tänk om man kunde bygga så cylindertopparna sticker ut på sidorna. Fränt! :) Men nu har jag bestämt mig för att det ska bli wankel... /Göran Quote
mattias Posted September 26, 2003 Posted September 26, 2003 Bygger m alfa 2,0. Torrsump, crossflow,o en lättrimmad motor.De e en fin rova det. M alfa-lådan blir det himla fin viktfördelning osså. 50/50. Quote
Recommended Posts