LUPUS Posted January 17, 2011 Share Posted January 17, 2011 innan jag ger mig ut och letar mekanisk verkstad med fina fräsar finns det någon svensk firma som gör adaptrar till bromsar på löpande band ? typ denna http://www.dragtimes.com/images-classifieds-large/Porsche-911-930-Brake-adapters-for-Big-Red-calipers-for-sale_320631850832.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted January 17, 2011 Share Posted January 17, 2011 (edited) Informera gärna om du hittar några, har själv kollat efter det (Sierra spindel/Wilwood ok) och bara hittat massiva "klossar" för att borra och gänga själv (tror det var Rally Design) inte så fina som på din bild. Edited January 17, 2011 by Jonas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted January 17, 2011 Share Posted January 17, 2011 Inlägg borttaget Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted January 17, 2011 Author Share Posted January 17, 2011 Det ska inte mycket till för att killen från Kuwait ska bli alldeles till sig :prop: (Ursäkta min "off topic" kommentar) Vad tycker du skall jag ta hans råd om spy kameras .... kanske skall ut och leta bra ritningar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted January 17, 2011 Share Posted January 17, 2011 Jag har också ett liknande problem... Köpte ju ett Wilwood kit för Westfield-spindlar och de har en adapter (som är borrad, gängad etc) men mellan adapter och oket sitter det cylindriska distanser (stora skivor). SFRO gillade inte detta och vill se koniska distanser med den större anliggningen emot adaptern. Så har funderat på om man skall låta nån göra två nya adapters utan distanser eller låta nån svarva 4 st koniska distanser... Antar att om man skall ha rimliga priser på nya adapters så behöver man en "ritning" som dom kan stoppa in i en CNC. Jonas: Tror RallyDesign har broms-kit för Sierra också (med borrade adapters) men risk att du får samma "problem" som jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts