svante Posted December 31, 2010 Posted December 31, 2010 (edited) Då jag bytt motor i sjuan tänkte jag om nån annan vill ha glädje av den "gamle" spisen 2,0 SOHC (pinto) 205 blocket DelOrtho 40 DHLA +lite munstycken Misab insug (om jag minns rätt) Trattar i aluminium Insugstratt med backplate Extraktorrör passande en seven/locost Avgassystem Simons 2 dämpare passande extraktorn Motorfästen passande en seven/locost Kapat och breddat oljetråg Kabelhärva för motorelen Förgasarna intrimmade och justerade av Befra i Helsingborg nyligen bytt: - kamrem - toppackning plus övriga packningar - kolvringar Orkar inte med den längre och så står den ivägen.. Kan även följa med en Ford Type2 växellåda.. Pris: Bud eller bytes mot ett Megasquirt till Zetec Edited January 24, 2011 by svante Quote
svante Posted January 11, 2011 Author Posted January 11, 2011 Uppar denna lite... Pris: 3500kr eller bästa bud (skambud undanbedes) Toppen är portad/slipad för bättre flöde. Startklar motor för ett sevenbygge (bortsett från startmotorn då) Quote
Recommended Posts