Jump to content

Power Meet 2011


cealm

Recommended Posts

Nu är det inte långt kvar till Power Meet 2011.

Bra att vara ute i tid. Jag räknar med att komma över till Västerås. Eftersom det ofta är rysligt trångt inne i stan så tycker jag att även 2011 är Hälla ett bra alternativ (såvida inte Power Meet Hälla 2011 flyttar till Erikslund nu när IKEA flyttar).

Bronco-Micael:Utgår ifrån att du kommer i en fin Bronco med lämpliga etanolfria chaufförer.

Bronco.

Vilka övriga på forumet är redan nu inställda på att åka?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Micael: ---- Broncon väntar på besiktning. Samma sak som förra året, jag förstår inte ----

Jag skall vara tydlig: Broncon väntar inte, det är Micael som väntar. Jag kommer ihåg förra året när till och med jag var inblandad och letade besiktingstider åt dig. Skärp till dig nu gamle gosse och fixa en tid annars gör jag det åt din Bronco-(saurie)!!

Senast torsdag nästa vecka (26 maj) vill jag att du rapporterar station och tid i denna tråd! Överens? Bra!

Link to comment
Share on other sites

Senast torsdag nästa vecka (26 maj)) vill jag att du rapporterar station och tid i denna tråd! Överens? Bra!

Micaels svar: Deal!

Idag är det 28 maj.....................Känns som det saknas viss information från Micael.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nu börjar det närma sig.

Cadillacen besiktas i dag. Broncon på torsdag. Sen är det bara välja

Caddy <-> Bronso

Åker vi caddy så måste dom släppa in oss på området, vilket dom har vägrat tidigare år pga av broncon (tror vi). Men "alla" åker ju såna bilar

Åker vi bronco så kommer vi inte in på området, det vet vi. men den är orginell, iallafall på powermeet

Förberedelserna är på gång

Baslådan dammas av. Turbojästen är köpt. Halmhatten.......hattas, eller vad man säjer.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ska vi försöka stråla samman under Power Meet.

Eftersom jag bor i stan så är jag ute och åker onsdag, torsdag och fredagkväll :) .En naturlig samlingsplats är på Hälla på kvällarna. Någon av dagarna ska jag åka ut på Johannisbergs flygplats. Det var väl 4-5 år sedan jag var där och kikade.

Vädret ser ut att bli ok iaf under veckoslutet

http://www.bigmeet.com/

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer åka till PW torsdag och troligen de övriga dagarna också, fredag plus lördag..

Jonte, menar du att det börjar även onsdag? Från PW sidan -->The dates for Big Meet 2011 are July 7-8-9

Link to comment
Share on other sites

Vi provcruisade caddyn i vallentuna centrum i går. Allt flöt på som det skulle, även om besättningen var lite väl omarinerade.

Planen är att dra till Västerås på lördag vid lunch. Det är planen, iallafall.

Troligen hänger vi först på Hälla för att sen leta oss in mot själva cruising stråken. Vi brukar vänta så att det hinner bli riktigt fullt och totalstopp innan vi åker in.

Så kolla efter en brun Caddilac De ville cab från 1966 med en stereo som låter högt och dåligt. Då har ni hittat oss, finns jag inte i bilen så vänta kvar eller återkom. Jag kan vara ute på brådskande tjänsteärende.

Besättningen består av 4 slitna 40 åringar och en 18 årig spoling till chaufför. Hittills så har vi inte lyckats ha samma chaufför två år i rad, trots mutor av olika slag.

Edited by Micael
Link to comment
Share on other sites

Micael Hoppas vi ses i Västerås,

--- Besättningen består av 4 slitna 40 åringar och en 18 årig spoling till chaufför ---

För säkerhetsskull lägg in en bild samt regnummer för din beskrivning av besättningen tror jag passar in på rätt många åk.

---- brun Caddilac De ville cab från 1966 ---

Det blir dock en viss begränsning med färg och märke men regnummer är bäst.

---- inte lyckats ha samma chaufför två år i rad, trots mutor av olika slag ---

En del saker är svåra att förstå andra betydligt lättare......

Link to comment
Share on other sites

Ska vi försöka stråla samman under Power Meet. Eftersom jag bor i stan så är jag ute och åker onsdag, torsdag och fredagkväll :) .En naturlig samlingsplats är på Hälla på kvällarna. Någon av dagarna ska jag åka ut på Johannisbergs flygplats. Det var väl 4-5 år sedan jag var där och kikade.Vädret ser ut att bli ok iaf under veckoslutethttp://www.bigmeet.com/

Ja det kan bli kul att försöka dra ihop några sjuor.

På fredag fm tänker jag åka ut på Swap Meet på Johannisberg med en liten inköpslista.

Sen är ju parkeringen på Hälla en bra träffplats på kvällarna (ska ut och brumma de flesta kvällarna), och kanske lite gemensam cruising?

Om det är nån 7:a utifrån som kommer till stan är det ok att skicka PM till mej så kan vi byta mobilnummer.

Link to comment
Share on other sites

Körde ett varv igenom stan och det börjar komma ut en del bilar & folk som väntar på cruising. Träffade Jonte som slog följe till Hälla för lite snack inför helgen.

post-1399-0-39762200-1310015127_thumb.jpg

post-1399-0-43385900-1310015137_thumb.jpg

Edited by r Anders
Link to comment
Share on other sites

jag dyker upp i morgon, vet inte om jag åker sjua eller volvo. Frågan är vad som ska prioriteras, besöka träffen eller Hälla.

Hunden grejar tyvärr inte att vara inne från tidig morgon till sen kväll.

Link to comment
Share on other sites

Jag har varit på flygfältet och swapmeet idag. Bilder på väg upp. Varmt, stekigt, jag är vändstekt och grillad men ändå i god vigör.Mycket folk, massor av bilar. Gjorde en storinvstering. Jag åker inte in imorgon till flygfältet, så kul är det inte. En gång per år får räcka.

Just nu förhandlar jag med mig själv om jag skall åka in till Västerås ikväll (torsdag) eller ej. Dessutom förhandlar jag om det blir via CealmSeven hela vägen eller om jag drar med tow-bar? Det lutar dock åt att inte åka....... men jag kan ändra mig beror helt och hållet på hur förhandlingen går.

Link to comment
Share on other sites

stigge: Sleepy Town Cruisers åker 18:00 från Arboga. Kanske åker jag med dem med Sevenbil till trafikstockningen på Sjöhagsvägen i Västerås, ger upp rätt snart. Därefter åker i rask takt till Hälla och hänger där istället.

Dvs är kanske där mellan 19, kanske 19:30.

Men är mottaglig för andra alternativ och förslag .....

Link to comment
Share on other sites

Som sagt tidigare så blir det på kvällskvisten efter 19 för min del. Ska ner med familjen på Fincruisingen kl 17 sedan blir det egen cruising lite överallt

Link to comment
Share on other sites

jag ger mig iväg alldeles strax - och hoppas på det bästa. Om bilen får driftstörningar ringer jag, Jonas!

Bävar för infartsköerna men å andra sidan är det fint väder.

Link to comment
Share on other sites

Åkte in med mina kamrater i Sleepy Town Cruisers.

Tog vägen in via ICA-lagret för att slippa Hammarby-rampens köer. Då kommer man närmast möjligt Sjöhagsvägen. Första rondellen och in på "matnings-streeten" till Sjöhagsvägen. En kort och intensiv överläggning med mig själv vidtog opch det inom max 50 meter från första rondellen --- Nä inte tänker jag sitta här i en omöjlig kö" Sällan och aldrig. Vände runt på gatan och körde mot strömmen på Hammarbyramp-vägen tills jag tog mig en trevlig trottoarparkering som normalt säkert kostar 5 till 800 kr i böter. Kostnaden döms inte ut under Power Meet. Då är det gratis.

Där satt jag och glodde på bilar tills jag blev trött på bilar. Ringde nummerupplysninge för att kolla Jonte´s telefonnummer. Vi resonerade en stund och jag fick det suveräna tipset av Västeråsaren Jonte att åka baklänges-varv på Köpingsvägen in mot Västerås. Den vägen ser ut att vara avstängd men är den inte det och då kommer man ner vid via Oxbacken och höger en stor del av Ringen i baklängesvarv utan köer. Sagt och gjort så blev det.

För att tjäna lite extra med pengar så gjorde jag ett par "vid sidan av vägen" parkeringar för ett beräknat pris av 5-800 kr. Hann även med en parkering på busshållplats. En sådan parkering kan vara dyrare men jag kör på 5-800 kronor som standardpris.

Avogt inställd till köer så tog jag vägen med Högskolan på högersida om mig ut till Rocklunda motet och sedan vidare till nya fräscha köer vid Hälla. En jättefin jänkare från 40-talet med lackning som inte gick av hackor, men bilen däremot gick av vägen så det skrek om det. Jag står alltså still på avfartsrampem vid Hälla från motorvägen där det plötsligt skriker något våldsamt i asfalten två bilar bakom mig. Trodde först det var en "burnis" med det var tvärtom, en "låsis". Med låsta hjul attackerade bilen den branta slänten och diket och blev stående så långt ner den kunde komma. Det såg ut att ha gått bra för hela besättningen. Men de verkade något förvånade....... Bra att föraren valde diket och inte kön att bromsa in sin 2,5 tons bil i. Puh!!

På Hälla träffade jag r Anders. En liten bit före 23:00 anträdde jag resan mot Arboga igen. Tunga regnmoln hängde över Arboga-horisonten, men dessa hade godheten att leverera sin last INNAN jag var i Arboga. Vid avfarten Gräsnäs där E18 och E 20 sammanstrålar började aasfalten bli fuktig för att inom 2 km vara blöt och ändå blötare men inte en droppe på mig. Tack!!

Bilder fråm Hälla och Hammarbyrampen kommer så snart jag målat dessa.......

Link to comment
Share on other sites

Bildbevis på 5-800 kronors parkering = finns.

PowerMeet201197Large.jpg

Länk till bilder Från Power Meet 2011 en del rätt ok, andra lite suddigare men ändock bilder... Några av bilderna är troligen endast suddiga för personerna på bilder var suddiga i verkligheten också.

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Vi såg dig vid Hälla igårkväll, ungefär vid ToysR'Us när du förmodligen åkte iväg. Jag, Conco och R Anders stod där och tittade på den spontana rökutveckling som dök upp med jämna mellanrum :)

Gled genom stan vid 1-tiden inatt och det var fortfarande väldigt mycket bilar ute

Link to comment
Share on other sites

Aj, då då missade jag er det var ouppmärksamt........ Det var minst sagt mycket folk efter "burnis-rakan" som tillika var min hemväg ut från Hälla-parkeringen.

Ikväll blir det V70 diesel till Västerås och en diskret parkering i närheten av gamla IKEA huset. SEdan promenad, promenad och mer promenad på Hälla.

Frågan är om jag skall åka till högskolans parkering först och gå en stor del av cruisingvarvet runt eller i alla fall ta mig ner till Sjöhagsvägen, Lögarängsbadet mm. Så blir det nog.... och Hälla senare på kvällen.

Link to comment
Share on other sites

En liten cruisingrapport från fredagens övningar.

Började dan med att besöka Power Big Meet på Johannisberg i strålande sol & värme. Det var smetfullt med bilar, både vanliga jänkare och en hel del i betydligt högre standard.

Jag har fixat ett inplastat infoblad om super 7 allmänt & lite fakta om min bil som många brukar stå och läsa, allt för befolkningens fortbildning.

Sen var det dags att kolla igenom 5 km Swap Meet. Det resulterade i några lister.

Under kvällen blev det lite cruising på stan och en vända till Hälla för att kolla bilar & burnisar. Lite undanskymt hittade jag nått som såg ut som en original AC cobra (men är inte helt hundra?).

post-1399-0-84633300-1310212613_thumb.jpg

post-1399-0-91894900-1310212632_thumb.jpg

post-1399-0-42164800-1310212657_thumb.jpg

post-1399-0-38982900-1310212682_thumb.jpg

post-1399-0-19321600-1310212706_thumb.jpg

post-1399-0-50781300-1310212728_thumb.jpg

post-1399-0-15578200-1310212752_thumb.jpg

post-1399-0-52839300-1310212772_thumb.jpg

post-1399-0-28691400-1310212806_thumb.jpg

post-1399-0-64583700-1310212827_thumb.jpg

post-1399-0-14531100-1310212848_thumb.jpg

post-1399-0-28922700-1310212866_thumb.jpg

post-1399-0-08918000-1310212884_thumb.jpg

post-1399-0-65145900-1310212901_thumb.jpg

post-1399-0-18639300-1310212922_thumb.jpg

post-1399-0-15452000-1310212955_thumb.jpg

post-1399-0-48661900-1310212971_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

jag kunde inte stanna längre än till halv åtta ungefär, och då hade ingen annan sjua dykt upp vid Hälla. Dock en hel del andra bilar.

264017_10150255511717446_641132445_7296569_7598915_n.jpg

264602_10150255512322446_641132445_7296576_3006471_n.jpg

268656_10150255512577446_641132445_7296577_6786327_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

Synd att man missade dig Stig.

Nu har jag gjort klart Power meet för i år. Fått i mig tillräckligt mycket avgaser så jag klarar mig till nästa år (minst)

Ikväll var hela Hällaområdet avstängt av polisen, förmodligen för mycket okontrollerat bilåkande

Link to comment
Share on other sites

Då var Power Meet 2011 klart. Jag valde Hälla hela lördags-kvällen från cirka 17 till 00:20 söndag. Träffade r Anders och åkte en tur med honom.

Runt 23 eller något före 23 så stängde polisen av hela Hälla-området. Alla tillfarter stängdes och endast utfart tilläts. När jag åkte cirka 00:20 var fortfarande området avspärrat. Den åtgärden krävde åtskilligt med poliser för alla små "kryphålsvägar" var "pluggade". Då var det kanske polistomt i stan istället, vem vet..... inte jag.

Tack för Västerås för Power Meet 2011. Praktiskt att ha evenemanget på skapligt nära håll....

Link to comment
Share on other sites

Några speciella bilder från Power Meet albumet.

Länk för att titta på Hela albumet från Power Meet 2011 finns Här

PowerMeet20119juli167Large.jpg

Åkte med r Anders ett tag. En väldigt stabil och fin gång på kärran plus att det inte fanns något ventilrassel som jag har. Obs det är inte jag som sitter på passagerarplatsen här.

En enkel och stabil kontruktion på ett mycket speciellt fordon. (Obs detta är inte något fordon som kommit från CealmSeven Industries. Vi bygger kraftigare.)PowerMeet20119juli191Large.jpg

Resten av fordonet. (OBS fordonet har med all säkerhet trailats eller på annat sätt fått hjälp att komma till Power Meet Hälla.

PowerMeet20119juli189Large.jpg

PowerMeet20119juli126Jonte.jpg

PowerMeet20119juli170Large.jpg

PowerMeet20119juli171Large.jpg

Lite överlass kanske

PowerMeet201164Large.jpg

En liten blå och trevlig bil. Årsmodell 1991 byggd på Kadett enligt fordonsregistret.

PowerMeet20119juli133Large.jpg

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Nu har jag vaknat till liv!

Power meet avlöpte som förväntat. Dock hade vi lite trassel med kylningen i caddyn. Inget som jag märkte dock, men det har berättats för mig i efterhand.

Chauffören gjorde liknelser med filmen Baksmällan, men jag tror han överdrev. Det kan ha att göra med en viss överkonsumtion av Mintuu. Jag dementerar dock alla rykten.

Såg Jonte på håll, men hann inte i kapp honom.

Link to comment
Share on other sites

Såg Jonte på håll, men hann inte i kapp honom.

Hade väntat mig ett avgrundsvrål någongång under lördagskvällen som hade identifierat dig, men det uteblev

Bättre lycka nästa gång :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...