Krolleg Posted November 19, 2010 Share Posted November 19, 2010 Vad rekomenderas till tanken. Montera den stumt i ramen eller montera den gummi upphängd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rayman Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 (edited) det bästa alternativet är att göra såhär: det är då skumgummi mellan tanken och alla ytor som går emot den. Edited November 20, 2010 by Rayman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
family guy Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 Tjusig installation! Ser att du till och med har kostat på dig en tankmätare, vad är det för tankarmatur du använder? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rayman Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 inte min bil... det är långt kvar tills min ser ut sådär. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
family guy Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 inte min bil... det är långt kvar tills min ser ut sådär. Aha.. Precis som på blocket; "Inte min bil på bilden, men en likadan." Snyggt hur som helst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted November 20, 2010 Author Share Posted November 20, 2010 Är det ingen som kör med tanken stumt? Eller har alla denna typ av lösning :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackbirdseven Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 Är det ingen som kör med tanken stumt? Eller har alla denna typ av lösning :) Är nog bra att undvika stum montering. Vibrationer fortplantar sig lätt till tanken annars med sprickbildning som följd. Har för mig att SFRO också förespråkar nån typ av gummiavlastning. Jag har 2st gummiklädda stålplåtband runt min aluminiumtank och gummi på ramen som tanken står på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts