Myst Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 Alltså från FOX teknik inte GOX . http://www.blocket.se/goteborg/Hjulupphangning_till_din_Ford_GT40__ladbil__30156403.htm?ca=13&w=3 Hade Martin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 Hur kommer det sig att dom där inte är godkända på en gt40 men på en seven? :huh: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
abarth Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 Kan det vara påfrestningarna som du ska klara är mindre på en seven pga mindre vikt och effekt!? Hur kommer det sig att dom där inte är godkända på en gt40 men på en seven? :huh: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 ---- mindre på en seven pga mindre vikt och effekt!? ---- Hur tänker ni nu? Effekt möjligen men vikt, njaaa.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 (edited) ---- mindre på en seven pga mindre vikt och effekt!? ---- Hur tänker ni nu? Effekt möjligen men vikt, njaaa.... Detta är från de berömda "hemma gjutna" spindlarna , SFRO hade minst sagt "lite" kommentarer vad jag förstått , har en Gt40 man på jobbet som är ganska insatt ( men inte drabbad) och det har slutat med att ett bra gäng med folk fått pröjsa egna nya spindlar privat då tillverkaren inte lovade att man kan registrera den med hans delar Tycker mig se en stor del ironi i den annonsen oxå Och som jag läser det så kan du använda bärarmarna utan problem det är spindlarna som passar till som är bojsänke OM du vill ta dig genom SFRO Edited October 20, 2010 by LUPUS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 LUPUS: Jag kommer inte handla men även Sevenbilar kan vara tunga kanske så tunga som en GT40. Fråga mig jag vet..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 LUPUS: Jag kommer inte handla men även Sevenbilar kan vara tunga kanske så tunga som en GT40. Fråga mig jag vet..... vad vägde din nu igen kompisens gt40 väger 1140 just nu med orginal motor 267cc ? full järn edition, tror till och med insuget var gjutgärn, motor 2 är 350 med fria andnings vägar och motor nummer 3 han bygger på lite längre sikt hel Alu fräst ur ett block,ca 500 kubik (vad nu det blir i liter) och då skalll bilen väga 1000kg. Han säger han jagar 1kg per häst då motor är gjord att varva närmare 10 000 har aldrig vågat fråga vad budgeten är men det är typ en extrem dragrace motor på e85 men byggd för gata. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 Jag tycker annonsen är både kul och talande.... Jag har både sett och hört tillräckligt mycket av bitarna och servicen från gox för att förklara hela Strömstad med omnejd en katastrof-zon när det kommer till bilbyggande. Riktigt tråkigt när det ändå fanns sådana ambitioner från start... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 LUPUS: -- vad vägde din nu igen --- Skattevikt 1280 kg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 Dessa spindlar skall INTE sitta på något fordon. Gjutmästarbostäder typ !!! .... vet i sjutton om man inte kunde skymta "Ramlösa" loggan nånstans också ..... Man kan göra så här istället ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 Jag tycker annonsen är både kul och talande.... Jag har både sett och hört tillräckligt mycket av bitarna och servicen från gox för att förklara hela Strömstad med omnejd en katastrof-zon när det kommer till bilbyggande. Riktigt tråkigt när det ändå fanns sådana ambitioner från start... Berätta gärna mer, jag har nog missat hela diskussionen från början tyvärr. :huh: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2fast4u Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 :516: Den annonsen var lite rolig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 Berätta gärna mer, jag har nog missat hela diskussionen från början tyvärr. Det gör jag helst inte här på öppet forum. Eftersom jag inte personligen tillhör de som är indragna i någon av alla sop(p)or runt dethär så överlåter jag åt andra att avhandla ämnet offentligt. Ett tips (om du inte känner någon insatt) är google. Rimligtvis borde det gå att få lite läsning den vägen. GOX-projekten förefaller skötas på ett sätt som borde lämnat en hel del spår efter sej på nätet om man säger så. Exempelvis kan du börja din läsning på SFRO's hemsida under "aktuellt" 2010-02-23 http://www.sfro.com/index.php/aktuellt och sedan fortsätta vidare..... Happy Reading :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted October 21, 2010 Share Posted October 21, 2010 Då får det bli lite detektivarbete från min sida, ;) verkar intressant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts