Jump to content

Locost Projekt nr 2


Recommended Posts

Utav en ren tillfällighet är jag nu ägare till en Sylva Striker :blink: :)

Är det någon mer här som råkar ha en sådan?

Här finns lite bilder: http://www.mutab.se/locost/PrivataBilder/S.../Sylva_Striker/

Kommer senare att lägga upp en detaljerad beskrivning på Sylva´n

Även fast jag är Volvofrälst måste jag erkänna att motorn såg liten, pigg & lätt ut och med ca: 110 hk.... ( ska det räcka det ? )

Vet ej vad Chassit väger än! men en sak är säker ! ..... Jag måste börja banta! Det bästa sättet att få mer hk / kg :D

Det var otroligt mkt delar med till bygget bla,

Nytt rostfritt avg, system med kat,

Suflett och dörrar

Nya skivor, spindlar och bromsok.

Spax dämpare,

Komplett framvagnsupphängning med puchrod´s

Störtbåge

Nya däck o Fälgar

16 v motor med låda o kardan (Testad och klar)

Instrument, styrning och pedaler

Tank och pump

Skärmar och huv,mm

Skall jag behålla den rutan och scuttle som sitter på eller skall jag satsa på en vanlig traditionell locost kaross?

Tacksam för synpunkter!

:icon_bach:

EDIT:

Ps/ sylvan skall nu lämna plats åt nytt projekt!

Edited by Tommy
Link to comment
Share on other sites

Eftersom jag har samma motor i min så är jag lite nyfiken på vad du har för låda och bakaxel?

Jag är väl inte helt förtjust i Sylvas lösning, inte så mycket för huven och Scuttelkonstruktionen utan mer för att rutan lutar så mycket.

Om du har Kitcars guide på sjuor från år 2000 så finns det en lösning på detta på sidan 50. Där kör dom med en race-Sylva där de kapat stolparna till rutan och sparat en låg ruta på ca 15 cm. Ser otroligt bra ut! :wohow:

En normal Striker väger runt 530 kilo och racepreppad 480 enligt den boken. Motoryp är då inte angivet men få motorer slår Swiftmotorn i lätthet.

Återkommer kanske med bild om jag får igång scannern....

Link to comment
Share on other sites

Eftersom jag har samma motor i min !

Vet du om det går att Chipp-trimma denna motor... ?

Det skall vara en Eskortaxel och en SJ 413 5 växlad låda !

Link to comment
Share on other sites

En fråga, är det fler här som har dragit grenröret lika så att att det går ut över ramen ??

Jag tycker att det måste fresta infästningar i topp ganska mycket eller????

Micke

Link to comment
Share on other sites

En fråga, är det fler här som har dragit grenröret lika så att att det går ut över ramen ??

Jag tycker att det måste fresta infästningar i topp ganska mycket eller????

Micke

Jag har ju förvisso turbo men principen blir väl ändå densamma? Jag fäster inte upp mitt avgassystem mer än på en punkt strax nedanför förarplatsen och då gummiupphängt. Det hänger och rör sig med motorns rörelser så det borde inte bli några påfrestningar alls. Eller har jag missförstått frågan? :icon_oops: Över eller under ramen spelar ingen roll bara man inte fäster det stumt i ramen framme vid motorn och att det finns rörelsemån för systemet. På min V8 sitter headersarna också bara fast i blocket med sina vanliga bultar och sedan bak under bilen.

-----------

Det går säkert att chiptrimma, jag har eftermarknadsprylar så inget liknar nog inte originalsystemet.

kolla på http://www.teamswift.net/ Det står säkert nåt i forumet där.

Link to comment
Share on other sites

En fråga, är det fler här som har dragit grenröret lika så att att det går ut över ramen ??

Jag tycker att det måste fresta infästningar i topp ganska mycket eller????

Micke

Det sitter ett fäste från motorblockets nedre del upp till rören som hjälper till med avlastningen!

Det blir otroligt stadigt!

Link to comment
Share on other sites

Vi umgicks med div Sylvas i helgen.

Se: http://www.black-metallic.com/Borders/Borders.html

B

Ja där ser man! Trodde inte det fanns så många av denna lite udda modell!

Fick svar från england på bakdel i plast med skärmar.. :( 8500 kr Det var dyrt!

:wohow: Då kanske det finns någon som vill köpa en fabriksny Suflett med dörrsidor och rutor, Allt i kartong !

Hoppas att det finns någon Sylva byggare här !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...