Gerhard Posted August 26, 2010 Share Posted August 26, 2010 Hur har ni gjort med sidoplåtarnas nederdel. Bara rakt ner eller runt hörnet och vikit in den under (över)golvplåten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackbirdseven Posted August 26, 2010 Share Posted August 26, 2010 Jag har bockat in mina sidoplåtar så de sitter mellan fyrkantsprofilen och golvet, så man kan lossa golvet (skruvat) utan att påverka sidoplåtarna. alltså under profilen och över golvet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzer Posted August 26, 2010 Share Posted August 26, 2010 (edited) Hej! Mina sidoplåtar är vikta så att jag har nitat dem på insidan av ramen där uppe (=2*90grader) och invikta över golvet där nere, alltså sidan och golvet sitter med samma nitar. // JEK Edited August 26, 2010 by Panzer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted August 27, 2010 Share Posted August 27, 2010 Bockat runt ramröret där nere (90+90grader), sitter uppe med Dzus. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerhard Posted August 27, 2010 Author Share Posted August 27, 2010 Låter som det skulle bli svårt med golvplåten då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted August 27, 2010 Share Posted August 27, 2010 Första bilen har invikta sidoplåtar undertill. Andra bilen har inte det och tredje, fjärde osv kommer inte ha invikning. Det fastnar bara en massa skräp där och är grogrund för rost och klegg och sörja. Jag har bara en 10 mm kant invikt på ovansidan och sedan rakt ner med popnitning i ramen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts