Antas Posted July 11, 2010 Share Posted July 11, 2010 När man läser SFRO´s nya handbok är det en solid stång som utgör förlängning av rattstången. Får man använda ett rör som förlängning? Röret pluggsvetsas i båda ändar på sätt som anges i SFRO boken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 (edited) På V8an gick jag efter "den lille röde" SFRO-boken, dvs eftersom Rover har samma splines som Volvo 240 tog jag helt sonika och kapade en Rover-axel. Rovers axel var i tum eller millimeter. Nästan lika med rörets innerdiameter, tror det skiljer 0,1 mm skillnaden på Rovers yttermått i tum mot röret innermått i mm. Det var inte mycket som diffade i alla fall. Hydraulröret som jag använde till förlängning var Hydroscands "bärarmskvalité". Allt välsignat via therealpinto, jag kollade med honom att materialvalen var korrekta. Tre pluggsvetsar med 8 mm (eller om det var 10 mm hål) och genomborrning ner en liten bit i den massiva Roveraxeln. Så svaret ¨på din fråga blir: Ja, jag har ett "distansvälsignat" rör som skarvning. Ett skarvat rör som häger lite lagom avslappnat i nosen på en CealmSeven V8. Syns även här En före(bild). Bild från inlägg 817 sid 17 CealmSeven V8-tråd. Länk #817 Edited July 12, 2010 by cealm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.