Antas Posted July 10, 2010 Share Posted July 10, 2010 (edited) Ta lärdom! Jag hade monterat borrmaskinen i ett ställ. Roterande stålborste satt på för att rensa bromsok och hållare. Tänkte mej inte för utan skjortan hängde utanför byxorna. När jag böjde mej fram nuddade den roterande stålborsten skjortan som då drogs in i borsten. Fan, lyckades komma åt stoppknappen innan borsten hade lyckats nå magskinnet, då var skjortan hårt indragen i borsten och den satt tight runt kroppen. Tur o oturen att jag inte blev hudflängd både av maskinen och hustrun. Försökte få hustrun att laga skjortan (!), påpekade diskret att hon i sin ungdom hade gått på flickornas syslöjd. Märkligt vad kvinnor är känsliga.........höll på att bli bulor och blåmärken också! Slutsats: stoppa in skjortor och tröjor i byxorna och luta er EJ fram emot roterande verktyg! Antas, för tillfället skägglös dock har skägget varken fastnat i brevlådan eller någon roterande stålborste. Edited January 8, 2011 by Antas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted July 10, 2010 Share Posted July 10, 2010 Samt ej heller handskar när man borrar å svarvar, jag har lyckats få in handen i en pelarborrmaskin för några år sen, min smala lycka var att handsken var av bomull = den sprack, men inte innan jag stukade handleden och flera fingrar. Så, om jag trots allt har handskar på mig när jag pysslar med svarvning/borrning, så är jag jävligt noga med att inte vara frame å peta. Annars, handskar av! Fin bild Antas :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted July 10, 2010 Share Posted July 10, 2010 De ska vara tajta kläder (inkl hanskar) när man håller på med roderande saker :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted July 10, 2010 Share Posted July 10, 2010 (edited) Overall är underskattat, och jättestiligt :) Edited July 10, 2010 by Kilkenny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts