Micael Posted July 2, 2010 Share Posted July 2, 2010 I dag ringde jag ford för att beställa oringar till mina spridare. Oringarna var torra och fula, så jag tänkte att det var lika bra att byta. I min oringssats hemma så fanns givetvis inte rätt dim. I mitt stilla sinne så tänkte jag att det kan väl inte kosta så mycket. Men å andra sidan så tar dom ju bra betalt. Men en 30 bagis styck kunde jag sträcka mig till. Ack vad jag bedrog mig. Dom kostar 84:- plus moms styck. Vi pratar alltså om oringar som är typ 3 mm tjocka och 14 mm i diameter. Vilka galningar! Enligt rykten skall det finnas en oringsbutik i täby (bakom Nomo kullager) så dom skall få ett besök. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingenjören Posted July 5, 2010 Share Posted July 5, 2010 Jag skulle beställa en standardkam till en Pinto hos ford. Tror det skulle hamna på en sisådär 4500 inklusive vippor. Köpte för 1600 hos Meca. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stigge Posted July 6, 2010 Share Posted July 6, 2010 var glad att det fanns i sortimentet överhuvudtaget. hastighetsmätardrev till typ9-lådan hade utgått när jag frågade. Jag gled förresten förbi din kåk med sjuan i lördags men det var ingen rörelse på tomten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted July 6, 2010 Share Posted July 6, 2010 (edited) Lyxproblem ;) Vad glad för att ni inte åker Alfa. Om delen man skall ha överhuvudtaget finns så sättar man kaffet i halsen när man får höra priset. Till min motor kostar varje ventil+tryckare (orginal) nästan 1500 kr (det går åt 12). Sotningssats över 3000kr, skall man sen ha nya kammar oxo... Att kolla i Summit-katalogen på cheva delar är däremot trevligt :) Edited July 6, 2010 by AlfaRonny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.