Arrowsmith Posted June 9, 2010 Share Posted June 9, 2010 (edited) Hej på er ! Med kort varsel har vi blivit inbjudna att vara med och köra Bilsports superstage bana i Emmaboda nu på Lördag 12 Juni. Arrangör av körningen är Ford Club Sweden och fullständig info om körningen finns att läsa på fäljande länk: http://www.fordclubsweden.se/forum/showthread.php?t=65283 De har en tvådagarskörning men vår inbjudan gäller LÖRDAGEN beroende på att de liksom vår klub i år lider av sviktande intresse och därmed lågt antal deltagare. Frågor besvaras av Linus på tel.070-3025110 Annars kan man kontakta Per-Anders Gustafsson som är ordförande, hans nummer finns på deras hemsida under kontakta. Ta chansen att åka sjua i helgen, torka av några Fordar i banan och visa var skåpet ska stå !! EDIT: Meddelande från Linus, han kontrollerar om det är möjligt att vi kan få vara med på söndagen också. Men det är max 25 deltagare som gäller och då har deras medlemmar troligen förtur, vilket vore helt logiskt. Edited June 9, 2010 by Arrowsmith Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Posted June 9, 2010 Share Posted June 9, 2010 Hej Nu kan jag skriva här också. Ev frågor och anmälan kan vi ta här i tråden om så önskar. MVH Linus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Focus RS Posted June 10, 2010 Share Posted June 10, 2010 (edited) ...och jag finns här också sedan en tid... Då vi inte har fyllt kvoten (25st bilar) på varken lördag (6st) eller söndag (11st) så gäller inbjudan bägge dagarna, men lördagen ger ju mest körtid... ;) /Mvh Per-Anders. Edited June 10, 2010 by Focus RS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pågen Posted June 10, 2010 Share Posted June 10, 2010 Hade ni tänkt vara 25 bilar!!!??? Blir ju riktigt drygt med lång väntan, kör man 3 varv per deltagare tar det nästan 5 min totalt mellan varje bil, det blir en körning i 5 min och två timmars väntan, 5 min körning osv. Vi var 12 bilar när vi var där för två år sedan och även det var drygt, hade jag vetat det hade jag köpt två platser och fått köra varje halvtimma. (Men kul är det fast jag är rätt kass på att svänga och bromsa) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Focus RS Posted June 10, 2010 Share Posted June 10, 2010 (edited) Hade ni tänkt vara 25 bilar!!!??? Blir ju riktigt drygt med lång väntan, kör man 3 varv per deltagare tar det nästan 5 min totalt mellan varje bil, det blir en körning i 5 min och två timmars väntan, 5 min körning osv. Vi var 12 bilar när vi var där för två år sedan och även det var drygt, hade jag vetat det hade jag köpt två platser och fått köra varje halvtimma. (Men kul är det fast jag är rätt kass på att svänga och bromsa) Ja, övre gräns är satt 25 bilar. Detta har funkat mycket bra för vår grannklubb Svenska Subaru Imprezaklubben som kör ett par gånger om året på Emmaboda. Men och andra sidan så är vi ju tämligen långt borta ifrån några 25 bilar, så brist på körtid lär det inte bli... ;) Kö/turordning: Varje bil förses med ett startnummer vid morgonens incheckning/besiktning på samma sätt som på våra banträffar. Bilar med flera förare får lika många startnummer som förare. Varje bil kör två rundor efter varandra enligt den nummerföljd som tilldelats ovan. I själva startkön skall det alltid stå tre bilar redo tillsammans med aktuell förare iklädd personlig utrustning. Om ett startnummer av någon anledning uteblir så får nästa bil på tur åka fram och ställa sig i kön. Missar man sin körning så är det bara att invänta nästa gång ens nummer står på tur. Edited June 10, 2010 by Focus RS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts