Jump to content

Sierra diff fäste


Krolleg

Recommended Posts

Hej

Jag kan kolla imorgon. Borde ha en liggande i garaget men vet inte riktigt hur bra den är.

finns i Hasslösa i så fall.

(mellan Skara/Lidköping)

Hade Martin

PS: om ngn annan har en så ....

Link to comment
Share on other sites

Ok,

hittade ett, lite rost men ..

Om du sänder mig en mailadress kanske jag kan dra iväg en bild.'

vill du ha det är det bara att komma o hämta annars så kanske jag kan dumpa det inne i lidköping på ngn adress.

Hade Martin.

Link to comment
Share on other sites

Iställer för ett PM till er svarar jag här.

Jag håller just nu på att ta reda på om jag behöver ett sådant diff fäste eller om jag ska göra ett eget stumt fäste istället. Allt beror på om jag skall modda bakre hjulupphägningsbalken eller inte. Återkommer i mitten på nästa vecka då jag vet om jag ska göra så eller inte, ville mest veta om de enns gick att få tag i om jag inte moddar :)

Link to comment
Share on other sites

Mycket intressant detta. Vill gärna höra om dina eventuella moddningar.

Jag har själv kanat runt med Sierrabakvagnen och som den sitter original på Tigern så ger den ungefär 3,5 graders camber. Detta har skapat lite bekymmer med understyrning i böjarna då jag haft ungefär 0 grader fram.

De modifieringar som jag har gjort till detta år är att jag har schimsat ut hubbarna(lagren) bak så jag fått ungefär 1 grads camber istället... Och så tog hjulen i skärmarna :banghead:

När det kommer till fästet för klumpen bak så köpte jag ett nytt.

Inte speciellt dyrt men jag antar att det inte är raketvetenskap att göra något själv heller.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...